موفقیت در غلبه بر شکست است
گروه خانواده و سلامت: گاهی وقتها، شکست به خودی خود دلیل ترس افراد نیست؛ بلکه این ترس از شکست است که آنها را از اقدام باز میدارد. غلبه بر شکست، فرصتی است تا ترسهایتان را کنار بزنید؛ فرصتی برای چیره شدن بر میل درونی که میگوید: فرار کن و در گوشهای با خودت تنها باش. زمانی که ما نمیتوانیم در برابر مشکلات دوام بیاوریم و آن ها بر ما غلبه می¬کنند،به معنای این است که شکست خورده ایم.شکست خوردن میتواند بر اساس عوامل زیادی باشد که البته اگر نا امید نشویم و در برابر این عوامل سخت بایستیم شکستی در کار نخواهد بود.چه بهتر که بتوانیم بر شکست غلبه کنیم و شکست را شکست دهیم.
راههای زیادی برای غلبه بر شکست و رسیدن به اهدافمان وجود دارد.
شکست «درد» دارد. دستکم تجربهی آزاردهندهای است؛ چیزی که بسیاری از ما تمام تلاشمان را میکنیم تا با آن روبهرو نشویم. گاهی تأثیرات یک شکست میتواند تا مدتهای طولانی باقی بماند و در ذهن ما، رد پایش را به جا بگذارد و یک مانع ذهنی ایجاد کند که باعث شود در سالهای بعدی زندگی، به سختی بتوانیم بر آن غلبه کنیم. اما باید راههایی را نیز برای غلبه بر شکست یاد بگیریم. پس با ما همراه باشید.
یک ضربالمثل ژاپنی میگوید: «اگر هفت بار زمین خوردی، برای هشتمین بار برخیز.»
اما شکست هم لازم است!
برای غلبه بر شکست باید اهمیت شکست را درک کنید
وقتی شکست میخوریم، معمولا به فکر فرو میرویم، به دنبال معنای جدیدی برای زندگیمان میگردیم و جوابها و راهحلهای ممکن و بالقوه را برای رسیدن به اهدافمان بررسی و کشف میکنیم. در حقیقت، شکست بخشی ضروری از مسیر رسیدن به اهدافمان است. شکست، به عنوان نوری هدایتکننده در زندگی عمل میکند و مانند آب و خاک که فرسایندههای مهربان طبیعت هستند، آبدیدهمان میکند و نقش مهمی در بهبود تکتک فعل و انفعالات بعدی و جریان زندگیمان دارد.اما هر چقدر هم که در مورد اهمیت شکست در زندگی دلیل و برهان بیاوریم، در مواجهه با آن، آنقدر درگیر ناراحتیهایش هستیم که به سختی میتوانیم منفعتی در آن ببینیم. وقتی تمام آن چیزی که از شکست میبینیم و درک میکنیم، درد و شکنجه است، غلبه بر شکست برای رسیدن به اهداف و آرزوها دشوار میشود.من هم شکستهای بسیار بدی را تجربه کردهام و میدانم تا چه اندازه دردناک و آزاردهنده است و همه چیز را تحت تأثیر قرار میدهد. مطمئنا شکست، ردپاهایش را در زندگیام به جا گذاشت، و این به سادگی ماندن اثر یک زخم عمیق نبود. التیام آثار شکستهایم خیلی طول کشید، اما در آن میان، به فهم و درک مهمی رسیدم، تقریبا همان چیزی که سایر افراد هم بعد از شکست به آن پی میبرند.این را هم فهمیدم که راههای زیادی برای غلبه بر شکست و رسیدن به اهدافمان وجود دارد. اما همهی این راهها نیازمند ایجاد یک تحول اساسی در طرزفکر هستند. لازم است به زندگی با نگاه خاصی بنگرید و افکارتان را در جهت درستی هدایت کنید و بذر موفقیت را بکارید تا در آینده محصولش را برداشت کنید.
در اینجا ۵ راهکار به شما توصیه میکنیم که میتوانید با کمک آنها بر شکست غلبه کنید و به اهدافتان برسید.
۱٫ باور کنید که هیچچیز ارزشمندی، آسان به دست نمیآید
ما آدمها در دنیای امروز دوست داریم فورا به نتیجه برسیم و راضی شویم؛ چیزهایی را میخواهیم و فورا هم میخواهیم! وقتی میتوانیم هر چیزی را که میطلبیم بدون معطلی به دست بیاوریم، چرا باید صبر کنیم؟ از فستفودها گرفته تا دسترسی به اینترنت پرسرعت، باعث شده ناشکیبایی و عدم تحمل ما برای هر چیزی روز به روز بیشتر شود، بنابراین عجیب نیست که شکست تا این اندازه آزارمان دهد.
ما آنقدر به گرفتن نتایج فوری عادت کردهایم که درک نمیکنیم برای رسیدن به هدفی قابل توجه و چشمگیر، تا چه حد کار و تلاش و پشتکار لازم است. به مقصد رسیدن زمانبَر است، اما طی این زمان و همانطور که مسیر رسیدن به هدف را طی میکنیم، شخصیتمان ساخته میشود و به شناختهای جدید دست مییابیم، حتی شاید معنای عمیقتری در زندگیمان کشف کنیم.
۲٫ از آدمهای منفیباف دوری کنید، زیرا آنها با تمام توانشان آمادهی سرزنش شما هستند
ذهن انسان برای دور ماندن از درد و ناراحتی، بیوقفه کار میکند و خستگیناپذیر است و در واقع هر کاری میکند تا از هر نوع دردی در هر اندازهای که هست جلوگیری کند. بخشی از رنج و عذاب شکست، مربوط به افراد دیگری است که به شما میگویند: «من به تو میگویم که چنین است» یا «تو باید به حرف من گوش میدادی» و «وقتی در اوج موفقیت بودی، بهترین کار این بود که کنار بکشی».منفیبافها همیشه با تمام توانشان در اطرافتان هستند تا از دید خودشان از شما انتقاد کنند. اما شما به آنها گوش ندهید. حرفها و غُر زدنهایشان را نشنیده بگیرید تا بتوانید به شکستتان به چشم یک تجربهی ارزشمند نگاه کنید. سرتان گرم خودتان باشد و از تماس با این افراد دوری کنید. فقط این را بدانید که همیشه کسانی هستند که از شکستها و عدم موفقیت شما خوشحال شوند، اما دوستان واقعی هم دارید که پیروزیهایتان را جشن میگیرند و با تشویقهایشان به شما انگیزه میدهند تا به هدفهایتان برسید. بهتر است روی تکنیکهای مثبت اندیشی بیشتر کار کنید.
باید راههایی غلبه بر شکست یاد بگیریم
۳٫ موفقیت نشانههایی دارد؛ در هر فراز و نشیبی دنبال این نشانهها بگردید
هرچند شکست میتواند دشوار باشد، اما زمان خوبی برای جستوجوی نشانههاست، زیرا موفقیت سرنخهایی دارد. دنبالشان بگردید تا پیدایشان کنید. در هر زمینهای که تلاش میکنید و هر هدفی که دارید، دنبال کسانی بگردید که موفقیتهایشان، الگوی شماست. سپس جستوجو کنید تا کلیدها را پیدا کنید. این افراد موفق چه کردهاند؟ چقدر طول کشیده است تا به مقصدشان برسند؟ چند بار شکست خوردهاند؟مردم معمولا باور نمیکنند که بیشتر افراد موفق، بارها و بارها شکست خوردهاند، اما قابل توجهترین وجه تمایزشان این است که هرگز دست از تلاش برنداشتهاند. این، بزرگترین تفاوت افراد موفق با افراد ناموفق است. موفقترینها، روحیهی سرسختی در تسلیمناپذیری و پشتکار دارند.
۴٫ به شکست مانند یک فرصت نگاه کنید تا بر ترسهایتان غلبه کنید
گاهی وقتها، شکست به خودی خود دلیل ترس افراد نیست؛ بلکه این ترس از شکست است که آنها را از اقدام باز میدارد. غلبه بر شکست، فرصتی است تا ترسهایتان را کنار بزنید؛ فرصتی برای چیره شدن بر میل درونی که میگوید: فرار کن و در گوشهای با خودت تنها باش.
الگوی درد – لذت (pain-pleasure paradigm)، کاملا واقعیت دارد. ما همیشه برای اجتناب از ناراحتی و درد، بیشتر تلاش میکنیم تا برای به دست آوردن خوشی و لذت. اما اگر بتوانیم این درک و تمایل را تعدیل کنیم و برای رسیدن به اهداف خود بر ترسهایمان غلبه کنیم، یک دگرگونی و تحول روی خواهد داد؛ یک احساس شگفتانگیز و باورنکردنی که نتیجهی این تغییر بوده و تجربهای است پرارزش که مسیر رسیدن به اهداف را برای تمام عمر، هموار میکند.
۵٫ از شکست به عنوان تجربهای آموزنده استفاده کنید
شکست باید فرصتی باشد تا از اشتباهاتمان درس بگیریم و تجربه کسب کنیم. اگر بتوانیم از این دانش و تجربه بهره ببریم، مهارت کسب کنیم و رو به جلو حرکت کنیم، اتفاقات شگرفی روی خواهند داد. ما از راههای مختلفی میتوانیم از شکستهایمان درس بگیریم، اما لازمهاش این است که به شکست و عدم پیروزیمان بیطرفانه و واقعبینانه بنگریم؛ درست مانند کسی که از بیرون به ماجرا نگاه میکند.به گزارش آرازآذربایجان به نقل از عصرایران، از خودتان بپرسید چرا شکست خوردید؟ کجای کارتان اشتباه بود؟ چه اقدام متفاوت دیگری میتوانستید انجام دهید؟ آیا ایراد از برنامهتان بوده است؟ آیا به این دلیل شکست خوردهاید که از مورد مهمی غفلت کردهاید؟ آیا عادت بدی دارید که ممکن است باعث شکستتان شده باشد؟ نگاهتان کاملا واقعبینانه باشد تا از اتفاقی که افتاده است درس بگیرید و از این عبرت و آگاهی برای ارتقای خودتان و تلاش دوباره استفاده کنید. مطمئن باشید تا زمانی که دست از کار و تلاش برندارید، میتوانید بر شکست غلبه کنید و به آرمانتان برسید.
نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۲ ق.ظ
بسمه تعالی
درباره علت درخواست رسیدگی به شکایات از عملکرد وزارت ارتباطات در رسیدگی به شکایات:
http://www.ertebatgaran.blogfa.com
با سلام و احترام. همانگونه که در بخشهای مختلف شکایتها، مشاهده می فرمایید ما طی سالهای گذشته، تعدادی شکایت از شرکتهای متخلف مختلف در زمینه فنآوری ارتباطات داشته ایم که خب، به هیچیک رسیدگی کامل نشده است. که با کمی دقت در متن هر شکایت و نیز پاسخها و تاریخها و.. میتوان به قصور در رسیدگی هر یک پی برد. یکی از مشکلات سامانه۱۹۵ متعلق به وزارت ارتباطات اینست که پس از ارسال هر پاسخ توسط شرکت متخلف، مشترک یا همان شاکی، حداکثر ۳روز فرصت دارد که پاسخ آن شرکت را داده و در سامانه ۱۹۵ ثبت نماید که با توجه به مستندات موجود، برخی از پیامکهای اطلاع رسانی از اینکه شرکت متخلف، پاسخ را داده است، در ساعات عصرگاهی یا شبانگاهی برای ما ارسال شده است، و همین امر سبب گردید که این مدت زمان ۳ روزه به دو روز و نیم و یا کمتر تقلیل یابد که خب فرصت پاسخگویی مناسب را از ما میگرفته است.
همچنین بسیاری از پاسخها سطحی بوده و مرتبط با متن شکایت نبوده اند. برای مثال، در بسیاری از پاسخها، شرکتهای متخلف بجای آنکه پاسخی فنی یا قانونی به شکایت ارائه دهند، صرفا اینگونه نوشته اند که: “با مشترک، تماس گرفته شد اما پاسخگو نبود”
که خب چنین پاسخی بهیچوجه نمیبایست از سوی وزارت ارتباطات پذیرفته میشد. زیرا یکی از نقاط ضعف سامانه ۱۹۵ اینست که در هر شکایت، فقط دوبار میتوان تجدید نظر یا همان پاسخ به پاسخهای واقعی و یا واهی شرکتهای متخلف را داد که خب در اکثر مواقع، بدلیل عدم ارسال پیامک اطلاع رسانی از سوی سامانه ۱۹۵ مبنی براینکه شرکت متخلف، پاسخی داده است، شاکیان از آن غیرمطلع بوده و سامانه پس از ۳روز بطور خودکار، امکان ثبت پاسخ یا تجدیدنظر توسط شاکی را مسدود مینماید که همین امر سبب میگشت تا مشترک، در شکایتی جدید، مجدداً متن شکایت قبلی به اضافۀ پاسخ به آخرین پاسخ شرکت متخلف را ثبت نماید که همین امر سبب افزایش تعداد شکایتهای ثبت شده از لحاظ آماری میگردید اما در واقع، یک شکایت بود که بارها و بارها تکرار میشد
البته بتدریج و برحسب تجربه و نیز شناخت شخصیتی افراد، در متن برخی شکایات، با ذکر اخطارهایی قانونی و نیز بعضاً نفرین و تذکرات شرعی و جملاتی مانند: واگذاری به خدا و قرآن و… موفق به این امر شدیم که لااقل چندخط پاسخ، ولو غلط از آنها دریافت داریم که بدینوسیله از ثبت و انتشار چنین کلماتی که ممکنست در شأن ما و نیز طرف مقابل نبوده باشد، پوزش میطلبیم
پیگیری این نقاط ضعف و جلسات با مسئولین وزارت ارتباطات، طی این چندسال، نتیجه ای نداشت و فلذا ناچاراً در بازرسی کل کشور، از وزارت فنآوری ارتباطات بدلیل قصور در رسیدگی و نیز اطاله دادرسی منجر به از بین رفتن مدارک، شکایت نمودیم که اگرچه مورد شکایت، تأیید و پرونده، تشکیل گردید اما از همان ابتدا با رسیدگی در مسیری اشتباه و عدم دانش کافی حقوقی و فنی توسط بازرسین محترم رسیدگی کننده از جمله آقایان م و ن ، باعث اطاله بیشتر گردید و در پایان نیز هیچگونه پاسخی به ما ارائه نشد و مسئولین بازرسی کل کشور نیز هیچگونه پاسخی به ما نمی دهند و فقط اظهار می دارند که از اول، شکایت کن زیرا ۲سال از تاریخ ثبت شکایت اولیه گذشته است و پرونده، بطور خودکار مختومه شده و حتی نتیجه اولیه را نیز اعلام نمی دارند
لذا با توجه به موارد مذکور، ناچاراً از مقامات رسمی و مسئولین و عزیزانی که دلسوز مردم میباشند خواهان پیگیری میباشیم که البته انتظار ما از نمایندگان گرامی مجلس، بیش از سایر مسئولین میباشد
همچنین عطف به محرمانه بودن برخی اطلاعات از جمله شماره تماسها و کد پیگیری و… قسمتهایی از اطلاعات هر شکایت به علامت xxxxx توسط ما تغییر داده شد و نیز در انتهای هر شکایت، مطلبی با عنوان توضیح تکمیلی درج گردید که این بخش، یعنی توضیح تکمیلی، ویژۀ مسئولین محترم و همان درخواست اصلی ما از مسئولین میباشد و در سامانه ۱۹۵ و… ثبت نشده است و صرفاً جهت شفاف سازی دلایل اعتراض ما به نحوه رسیدگی به آن شکایت میباشد
ایضاً بسیاری از شکایات، نکات متعدد پنهان یا مبهمی نیز دارند که بعلت کثرت موارد، توضیح حضوری و شفاهی، مسبب تسریع در انتقال اطلاعات و تشخیص تخلفات میباشد. برای مثال، اینکه چرا در بسیاری از موارد، مسئولین سامانه ۱۹۵ و سازمان تنظیم مقررات، در خارج از ساعات اداری و چندساعت پس از پایان یافتن ساعت رسمی کاری یعنی حدود ۶ یا ۷عصر بجای ۳ الی۴عصر، با ما تماس گرفته و یا شکایات را مطالعه نموده اند؟ که با توجه به مستندات مذکور، بنظر میرسد که هدف، افزودن ساعات کاری برای خودشان جهت دریافت حقوق بیشتر بوده که تقاضا میگردد ادلۀ علت این نوع عدم رسیدگیها و نیز برگزاری جلسات رسیدگی به تخلفات بصورت صوری و… به آن مقام گرامی بصورت شفاهی اعلام گردد تا شیوه تشخیص جرم و نیز روشهای دقیق جهت اخذ اقرار متخلفین به علت برگزاری چنین جلساتی نیز بررسی گردد که در عین حال، بررسی فیش حقوقی برخی کارمندان سازمانهای مذکور از جمله مسئول وقت سامانه۱۹۵ سرکار خانم س -ر نیز دال بر اثبات ادعاست
همچنین دقت در تاریخ پاسخها و متون ردوبدل شده نیز، نشانگر عدم صحت ادعاهای شرکتهای متخلف میباشد. برای مثال، ت در دو مورد، چندین ماه بعد و زمانیکه مشکل برطرف گردیده بود پاسخ داده است. و یا هم-ا ،هیچگونه پاسخ فنی نداده و صرفاً در پاسخها به اصرار به مراجعه حضوری مشترکین به دفاتر خودشان اکتفا می کند و البته پشت پردۀ این پاسخ اینست که اساسأ مراجعه و پذیرش حضوری ندارند. یا در پرونده م-ن،اینکه یک شرکت صرفاً بدلیل اینکه یک مشترک، از وی در خصوص کیفیت نامطلوب سرویس، شکایتی نموده است، به خود اجازه میدهد که اشتراک اینترنت وی را بطور کامل قطع نماید، موجب ایجاد رعب و وحشت میان تمامی مشترکین آن شرکت و نیز سایر شرکتهای ارائه دهنده اشتراک اینترنت گردید که اگر از خدمات شرکتی که از آن سرویس می گیرند شکایت کنند، مبادا اشتراک و یا حتی خط موبایل یا تلفن ثابتشان قطع گردد
و یا در پرونده فروش اینترنت وایمکس ۲۹روزه ا-س بجای ۳۰و۳۱ روزه، این مورد را نیز باید درنظر گرفت که تخلف مربوط به یک مشترک نبوده و اخذ۲روز وجه اضافی اشتراک اینترنت در هرماه،ضربدر تعداد مشترکین آن، سودی با رقم نجومی و دهها میلیاردی نصیب ا-س میسازد
متن تمامی شکایات مورد ادعا در یکی از سامانه های ۱۹۵٫ict.gov.ir و یا http://www.cra.ir از قسمت پیگیری شکایات، قابل مشاهده و تطبیق میباشند که با توجه به ابعاد پیچیده هریک که شاید در ظاهرِ متنها، مشخص نباشد،مقتضی است که بصورت حضوری،توضیحات را تقدیم نماییم
با احترام و تشکر پیشاپیش از پیگیری: سید محمد حسینی ۰۹۳۶۷۵۴۷۸۵۴ – ۰۹۳۲۹۲۲۷۷۰۹
http://t.me/ertebatgaran یا http://www.instagram.com/ertebatgaran