دبير قرارگاه امنيت غذايي استان:

۷۹۰ فقره پرونده تخلف صنفی در آذربایجان غربی تشکیل شد

۷۹۰ فقره پرونده تخلف صنفی در آذربایجان غربی تشکیل شد

گروه خبر: دبیر قرارگاه تامین امنیت غذایی آذربایجان غربی از تشکیل ۷۹۰ فقره پرونده تخلف صنفی و فروشگاه های زنجیره ای و ۱۰ مورد پرونده قاچاق کالا در استان خبر داد.
به گزارش آرازآذربایجان، پرویز امجدی در سی و هفتمین جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان با اشاره به انجام ۹ هزار و ۲۶۱ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان، افزود: در این زمینه ۷۹۰ فقره پرونده تخلف صنفی تاکنون تشکیل شده و به مراجع قضائی ارسال شده است.
وی تشکیل ۶۷ جلسه اصلی و وبینار در سطح استان، ۷۵ جلسه در سطح شهرستان‌ها و ۱۹۰ جلسه اطلاع رسانی هم فکری امنیتی و تصمیم گیری طرح اصلاح و کارآمدسازی نظام یارانه‌ای با تشکل‌های دام و طیور، کارخانجات لبنیات، کشتارگاه‌های صنعتی، تعاونی عشایری، نظام مهندسی و نظام دامپزشکی امور صنفی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای را از مهمترین اقدامات این قرارگاه تا کنون عنوان کرد.
اکبر کرامتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی هم در ادامه بر تشکیل جلسات تخصصی وپرونده الکترونیکی برای واحدهای نانوایی استان جهت تسهیل در روند بازرسی‌ها در حوزه آرد و نان، برخورد جدی با تخلفات صورت گرفته در بازار و همچنین به استفاده مدیریت شده از نیروهای بسیجی و کارشناسان اداره استاندارد، علوم پزشکی و بهداشت و درمان در اکیپ‌های بازرسی تاکید کرد.
داود قربان نژاد مدیر عامل شرکت پشتیبانی آذربایجان غربی نیز در ادامه از ذخیره سازی ۱۲۰۰ تن مرغ و ۳۸۲ تن گوشت قرمز و ۵۰تن تخم مرغ و تهیه به موقع نهاده‌های دامی خبر داد.
مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی استان نیز در این جلسه گفت: ۶۳۵ تن برنج تایلندی، ۱۲۲۳ تن برنج هندی، ۳۱۱ تن شکر نیز از محل انبار شرکت غله پیش فاکتور جهت توزیع صادر شده است.امید زینالی اضافه کرد: مقدار ۴۱۷ تن برنج تایلندی، ۹۳۲ تن برنج هندی و ۲۲۹ تن شکر نیز توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی استان به قیمت مصوب دولتی در سطح بازار توزیع شده است.
سرهنگ عبدی رئیس سازمان بسیج اصناف بازاریان و فعالان اقتصادی استان نیز در این نشست با اشاره به ساماندهی نیروهای بسیجی برای همکاری در نظارت بر بازار گفت: ۲۶۰ نفر از نیروهای بسیجی آموزش دیده، دارای کارت بازرسی آماده همکاری در حوزه بازرسی و نظارت برابر تفاهمنامه ابلاغی هستند.
در ادامه سایر اعضای حاضر در این جلسه در خصوص مباحثی از قبیل استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها و دهیاران و بخشداری‌ها در رصد بازار، جهت تشدید بازرسی‌ها در حوزه آرد و نان و تشکیل جلسات تخصصی در حوزه بازرسی، تنظیم بازار میوه شب عید از جمله سیب و پرتقال و بررسی روند توزیع برنج و سیب زمینی در سطح بازار مواردی را مطرح و پیشنهادات و راهکارهای لازم ارائه کردند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۹:۴۲ ق.ظ

دیدگاه


1 × = هفت