رييس پليس راه استان:

۳۳ درصد تصادفات شمال آذربایجان غربی در محور ماکو به خوی رخ داده است

۳۳ درصد تصادفات شمال آذربایجان غربی در محور ماکو  به خوی رخ داده است

گروه خبر:پلیس راه انتظامی آذربایجان غربی گفت: ۱۳ نفر در ۹ ماه گذشته در محورهای مواصلاتی ماکو جان‌باختند.
به گزارش آراز اذربایجان،سرهنگ حجت مشتاق در هفتمین جلسه شورای هماهنگی مدیریت ماکو با اشاره به آمار تصادفات منجر به فوت و جرح در حوزه شهرستان گفت: در ۹ ماهه سالجاری متاسفانه ۷۶ تصادف خسارتی ، ۵۳ تصادف جرحی و ۱۰ تصادف فوتی در محور ماکو تا گیت ورودی منطقه آزاد ماکو اتفاق افتاده که منجر به فوت ۱۳ نفر و مجروحی ۶۹ نفر شده است.
وی با بیان اینکه محور ماکو – خوی با ۳۳ درصد ، ماکو – بازرگان با ۲۶ درصد و ماکو – چالدران با ۱۲ درصد بیشترین تصادفات را به خود اختصاص داده اند، افزود : عدم توجه به جلو ، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ، عدم رعایت حق تقدم و انحراف به چی از جمله علل تصادف در این محور است.
علی محمدی ایروانلو فرماندار ماکو نیز در این جلسه با بیان اینکه جلسه فوق العاده امروز بدنبال افزایش تصادفات جاده ای منجر به فوت و جرح در سه راهی روستاهای قره تپه ، هندور و قزل داغ در هفته های اخیر ، برگزار شد بر لزوم ایمن سازی تقاطع روستاهای واقع شده در مسیر اتوبان ماکو تا دروازه منطقه آزاد تاکید کرد. وی با تاکید بر لزوم نصب نیوجرسی در تقاطع ها و انقطاع مسیر مستقیم سه راهی روستاها به لاین مخالف اظهار کرد: این اقدام منجر به ایمن‌سازی مسیر شده و در کاهش تصادفات منجر به فوت تاثیر گذار خواهد بود. فرماندار ماکو با انتقاد از عملکرد دستگاههای متولی در امر نظارت و ایمن سازی جاده ارتباطی ماکو به خوی خاطر نشان کرد: تعریض جاده بدون توجه به مسائل ایمن سازی و استاندارد های راهسازی می تواند منجر به بروز خسارات جبران ناپذیر باشد که در طول ۹ ماه سالجاری ۱۰ مورد تصادف منجر به فوت در محور ماکو تا گیت ورودی منطقه اتفاق افتاده که متاسفانه منجر به فوت ۱۳ نفر از همشهریان شده است.
محمدی ایروانلو در ادامه خواستار نصب دوربین های سرعت سنج و سرعت کاه استاندارد در بریدگی ها و دوربرگردان های محورهای حوزه استحفاظی شهرستان ماکو بمنظور کاهش تصادفات ناشی از سرعت زیاد و عدم کنترل وسایط نقلیه توسط رانندگان شد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۹:۰۵ ق.ظ

دیدگاه


یک × = 5