مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايي استان اعلام کرد

۲۳۲ روستای حاشیه دریاچه ارومیه با مشکل شوری آب مواجه اند

۲۳۲ روستای حاشیه دریاچه ارومیه با مشکل شوری آب مواجه اند

گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی گفت : با پسروی آب دریاچه ارومیه ۲۳۲ روستای حاشیه دریاچه ارومیه با مشکل شوری مواجه شده‌اند.
کاظم محمدی‌اقدم در گفت‌وگو با آرازآذربایجان از تلاش برای بهبود وضعیت آب شرب روستاهای اطراف دریاچه ارومیه خبر داد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی با اشاره به شوری آب برخی روستاهای آذربایجان غربی، اظهار داشت: با پسروی آب دریاچه ارومیه ۲۳۲ روستای حاشیه دریاچه ارومیه با مشکل شوری مواجه شده‌اند.
وی با بیان اینکه این روستاها از شهرستان میاندوآب تا سلماس قرار دارند، تصریح کرد: در ۲۵ روستاهای اطراف دریاچه ارومیه اقدامات لازم در این زمینه انجام گرفته و شوری آب نیز رفع شده است و اقدامات لازم برای سایر روستاها نیز در دست اجرا است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی با اشاره به اقدامات اجرایی در این زمینه، ادامه داد: اقدامات انجام گرفته در این زمینه شامل حفر چاه، انتقال آب و ایجاد چشمه بوده و در این زمینه تمام تلاش خود را برای بهبود کیفی آب در این روستاها به‌کار می‌گیریم.
این مسئول با بیان اینکه در این زمینه نیازمند تامین اعتبار هستیم، اذعان داشت: از طریق مدیریت استان و آب و فاضلاب کشور در تلاش برای تامین اعتبار برای رفع شوری دریاچه ارومیه هستیم و با تمام توان این موضوع را پیگیری می‌کنیم.
محمدی‌اقدم بر اصلاح و بهبود کیفیت آب شرب روستاها تاکید کرد و اظهار داشت: بهبود کیفی آب شرب روستاهای استان نیازمند ۱۰۲ میلیارد تومان اعتبار است که امیدواریم این میزان اعتبار در سال آینده تامین شود.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی با بیان اینکه در این خصوص اقدامات جایگزین یا انتقال آب از سایر روستاها را در نظر داریم، تصریح کرد: ارتقای هر چه بیشتر سطح کیفی آب در روستاها از مهمترین مواردی است که در این شرکت به آن توجه می‌شود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۳:۵۸ ب.ظ

دیدگاه


− 2 = یک