دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی

۶۴درصد ۵ تا ۱۱ ساله ها در آذربایجان غربی واکسن کرونا دریافت نکردند

۶۴درصد ۵ تا ۱۱ ساله ها در آذربایجان غربی واکسن کرونا دریافت نکردند

آراز آذربایجان، دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی گفت: ۶۴درصد گروه سنی۵ تا ۱۱ سال در استان واکسن کرونا دریافت نکردند.
دکتر سید جلیل موسوی با اشاره به آغاز سال تحصیلی و ضرورت توجه به واکسیناسیون دانش آموزان خاطرنشان‌کرد: ۹۰.۵ درصد گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال دوز اول، ۷۹.۴ درصد دوز دوم را تزریق کردند که این آمار رضایت بخش است.
وی ادامه داد: بین گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال ۳۶ درصد دوز اول، ۱۷.۸ درصد دوز دوم را زده اند، آمارها نشان می دهد ۶۴ درصد اصلا واکسن نزدند و ۸۲.۳ درصد دوز دوم را دریافت نکردند که عامل خطر محسوب می شود.
دکتر موسوی با اشاره به تزریق دوز یادآور نیز گفت: تزریق دوز چهارم در استان از ۴۶ هزار دوز فراتر رفته است.
این متخصص بیماریهای عفونی در ارومیه با بیان اینکه پیک موج هفتم را سپری کرده ایم و از سه هفته قبل سیر نزولی شروع شده است، افزود: هفته جاری نسبت به هفته قبل میانگین روزانه مراجعات سرپایی، بسری های کل، بستری روزانه، بستری در آی سی یو، تعداد انجام تست ها و نسبت تست های مثبت همه کاهشی بوده و فوتی های دارای پی سی آر مثبت میانگین روزانه، دو نفر و پی سی آر منفی هم سه نفر ثابت مانده است.
وی خاطر نشان کرد: در موج هفتم حدود ۱۱ درصد بستری‌ها کودکان بودند فوتی ها در این گروه انگشت‌شمار بوده است. در موج هفتم نسبت به موج ششم وضعیت گروه کودکان بسیار بهتر بوده است.
دکتر موسوی گفت: در کل بار موج هفتم در میزان بستری ها و تلفات ۵۶ درصد موج ششم بود یعنی اینکه این موج به مراتب خفیف‌تر و کم بار تر از موج ششم بوده است.
وی با اشاره به رنگ بندی کرونایی در استان افزود: در حال حاضر شهرستان پیرانشهر آبی، ۴ شهرستان پلدشت، چایپاره، میاندوآب و نقده نارنجی و دوازده شهرستان دیگر زرد است که در هفته آینده با این روند به تعداد شهرستان های آبی و زرد افزوده و وضعیت آبی تر می شود.
دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان با اشاره به پیاده رویی اربعین و بازگشت زائرین حسینی نیز افزود: ضروری است زائرین اربعین هنگام بازگشت به کشور از نظر کرونا، وبا، آبله میمونی و غیره به دقت مورد نظارت و پایش قرار گیرند همچنین زائرین پس از بازگشت به کشور باید خود مراقبتی را افزایش دهند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۵:۰۸ ب.ظ

دیدگاه


3 + دو =