مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی:

۲ هزار و ۹۰۰ زندانی در آذربایجان‌غربی شاغل هستند

۲ هزار و ۹۰۰ زندانی در آذربایجان‌غربی شاغل هستند

آرازآذربایجان،معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های آذربایجان‌غربی گفت: ۲ هزار و ۹۰۰ زندانی این استان ضمن گذراندن دوران محکومیت خود، به صورت آزاد در ۱۱۰ واحد تولیدی و صنعتی بخش خصوصی مشغول به کار هستند.
جمشید مرادخانی افزود: هم اکنون پنج هزار نفر از زندانیان سطح استان تحت آموزش حرفه و مهارت آموزی در راستای کمک به اشتغال آنان قرار دارند.
وی اضافه کرد: همچنین امسال ۳۴۰ میلیارد ریال تسهیلات ویژه اشتغالزایی زندانیان به کارفرمایان، واحدهای تولیدی و زندانیان آزاد شده که دارای گواهی حرفه آموزی بودند، پرداخت شده است.
معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های آذربایجان‌غربی با بیان اینکه این استان از لحاظ محکومان دارای پابند الکترونیک رتبه دوم کشور را دارد، گفت: در حال حاضر ۸۰۰ محکوم زندان‌های استان با استفاده از پابند الکترونیکی در خانه یا محدوده تعیین شده تردد می‌کنند.
مرادخانی با اشاره به اقدامات در خصوص آزادی زندانیان استان نیز افزود: امسال ۴۰۰ زندانی مالی و جرایم غیرعمد و واجد شرایط با ۳۹۰ میلیارد ریال کمک خیّران، بخشش شاکیان و همچنین همراهی ستاد دیه به جمع خانواده خود بازگشتند.
اداره کل زندان‌های آذربایجان غربی همزمان با تشکیل سازمان زندان‌های کشور در سال ۱۳۶۴ و تبدیل آن از شورای سرپرستی به سازمان زندان‌ها، در استان آذربایجان غربی تشکیل شد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۸:۴۷ ق.ظ

دیدگاه


− چهار = 1