۲ هزار دانش آموز آذربایجان غربی نیازمند توجه ویژه هستند

۲ هزار دانش آموز آذربایجان غربی نیازمند توجه ویژه هستند

آرازآذربایجان،دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۲ هزار دانش آموز استان نیازمند توجه ویژه هستند تا تحت پوشش اقدامات گروه‌های جهادی از حمایت‌ها و خدمات خیرین آموزشی بهره‌مند شوند.
علی علی‌نژاد با تاکید براینکه بحث محرومیت زدایی یکی از هفت محور اصلی قابل پیگیری در قالب این قرار گاه جهادی است، افزود: هرچند تعداد دانش آموزان نیازمند به دریافت خدمات آموزشی و حمایتی بیش از میزان یاد شده ولی دانش آموزانی نیازمند توجه ویژه هستند که در قالب ۲۰۲۰ محله در کل کشور شناسایی شده‌اند.
وی اظهار کرد: ۹۰ محله محروم و حاشیه‌ای در این استان توسط وزارت آموزش و پرورش احصا شده که در حاشیه شهرهای بزرگ واقع شده که ۵۰ درصد این مناطق در ارومیه واقع شده است.
دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه داشتن فضای آموزشی و کلاسهای مقاوم در استان نیز نیازمند توجه مسوولان است، گفت: اینکه دانش آموزان مناطق محروم بتوانند آموزش کیفی داشته باشند بسیار مهم است.
علی‌نژاد اضافه کرد: شناسایی و اولویت‌بندی نیازهای مناطق هدف در حوزه نیروی انسانی، کلاس درس، ارتقای کیفیت فرآیند تعلیم و تربیت، تجهیزات اولیه آموزش و پرورش و ارائه برنامه سالیانه برای رفع نیازها و کمبودها، شناسایی و به کارگیری ظرفیت‌های دولتی و غیردولتی، مردمی، خیریه و گروه‌های جهادی استان و منطقه جهت دسترسی به جامعه هدف، عملیاتی کردن برنامه‌های ملی ابلاغی از طرف قرارگاه جهادی، ایجاد و تشکیل جلسات منظم کارگروه‌های عملیاتی ذیل قرارگاه جهادی استان و برنامه ریزی برای عملیاتی نمودن تفاهم نامه‌های بین وزارت آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها از اهم این وظایف است.
وی ادامه داد: در راستای پوشش برنامه های این قرارگاه گروه‌های جهادی بسیاری اعلام آمادگی کردند و هم اکنون همکاری‌های مطلوبی در زمینه کارهای عمرانی، تعمیرات و آموزش را انجام می‌دهند.
دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی آموزش و پرورش آذربایجان غربی تاکید کرد: تمرکز بر مدرسه یاری عمده ترین فعالیت این گروه‌ها است که با ارائه بسته‌های آموزشی و فرهنگی پیگیری می‌شود.
علی‌نژاد یادآور شد: تهیه و ارائه کمک‌های مومنانه و نیازمندی‌های تحصیلی دانش آموزان مناطق مرزی عشایری و نقاط محروم و ارسال از طریق مدیران مدارس به آنان نیز از طریق این قرارگاه پیگیری می‌شود.
وی همچنین احصا مسایل و مشکلات مناطق هدف و ارائه راهکار، سازماندهی معلمان جهادی و استفاده از ظرفیت فرهنگیان و دانشجو معلمان، ارائه گزارش‌های مستند و تحلیلی به قرارگاه جهادی مرکزی هر سه ماه یکبار را از دیگر وظایف این کارگروه عنوان کرد.
آذربایجان غربی دارای ۲۴ منطقه آموزشی و پرورشی است و قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در مناطق آموزش و پرورش با هماهنگی شورای آموزش و پرورش شهرستان با مسوولیت رییس آموزش و پرورش شهرستان تشکیل می‌شود و اعضای قرارگاه زیر نظر قرارگاه جهادی استان ماموریت‌ها و وظایف را پیگیری می‌کنند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۸:۵۷ ق.ظ

دیدگاه


8 × یک =