۲۵۰۰ تخت ویژه برای بیماران کرونا در آذربایجان غربی اختصاص یافت

۲۵۰۰ تخت ویژه برای بیماران کرونا در آذربایجان غربی اختصاص یافت

آراز آذربایجان– رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از اختصاص دو هزار و ۵۰۰ تخت ویژه بیمارستانی برای بیماران کرونایی در استان خبر داد.
جواد آقازاده پنجشنبه شب در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه تخت‌های ویژه آی سی یو برای بیماران کرونا در استان اختصاص می‌یابد اظهارکرد: هم اکنون دو هزار و ۵۰۰ تخت برای بیماران کرونا اختصاص یافته که بیشتر از تعداد بیماران است.
وی با بیان اینکه در دو مرحله تخت آی سی یو به دلیل شیوع بیماری کرونا به بیمارستان‌های استان افزوده می‌شود عنوان کرد: ۳۶ تخت ویژه آی‌سی‌یو جدید به بیمارستان‌های استان اختصاص یافته است که در ۲ مرحله به این مراکز درمانی افزوده می‌شود.
آقازاده اضافه کرد: این تخت‌های ویژه در ۲ مرحله وارد استان می‌شود که در مرحله اول حواله ۲۰ تخت گرفته شده که ۱۰ تخت تحویل استان شده است و ۱۰ تخت دیگر نیز در حال پیگیری است که به زودی وارد استان شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه حواله ۱۶ تخت دیگر نیز به تازگی گرفته شده است که در روزهای آینده آنها نیز تحویل خواهد شد افزود: با همکاری خیرین سلامت سه تخت در مهاباد و یک تخت در پیرانشهر به شمار تخت‌های آی سی یو افزوده می‌شود.
وی افزایش تعداد نمونه‌گیری به ویژه از تمامی افراد مشکوک به کرونا در این استان را دلیل بالا رفتن آمار روزانه مبتلایان طی روزهای اخیر عنوان کرد و ادامه داد: تغییری که در تعداد نمونه‌گیری از افراد مشکوک به کرونا در سطح استان اعمال شد، آمار روزانه تعداد مبتلایان به این بیماری را افزایش داد.
آقازاده افزود: قبلاً فقط صرفاً از افراد بستری مشکوک به کرونا و دارای علائم این بیماری در بیمارستان‌های استان نمونه گرفته می‌شد اما در حال حاضر دایره نمونه‌گیری ما به مراکز درمانی دیگر هم گسترش پیدا کرده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی عنوان کرد: هم‌اکنون علاوه بر افراد بستری در بیمارستان‌ها، در مراکز ۱۶ ساعته سرپایی و در ۱۹ کلینیک و نیز افراد سرپایی مراجعه‌کننده به بیمارستان‌ها هم که مشکوک به کرونا باشند، تست کرونا گرفته می‌شود که همین مسئله باعث افزایش روز به روز آمار مبتلایان در استان شده است.

نوشته شده توسط admin در جمعه, ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱:۰۴ ب.ظ

دیدگاه


2 + = یازده