۱۳۰ جواز تاسیس و توسعه صنعتی در آذربایجان غربی صادر شد

۱۳۰ جواز تاسیس و توسعه صنعتی در آذربایجان غربی صادر شد

آرازآذربایجان- سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: ۱۳۰ فقره جواز تاسیس و توسعه طی امسال در سطح این استان صادر شد.
محمد دهقان افزود: با احداث یا توسعه این واحدهای صنعتی زمینه ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۳۳۱ نفر فراهم می شود.
وی با اشاره به اینکه پنج هزار و ۵۷۵ میلیارد ریال برای تاسیس و توسعه این تعداد از واحدهای صنعتی سرمایه گذاری انجام شده است، اظهار داشت: همچنین طی سال جاری برای ۵۷ واحد پروانه بهره برداری ایجادی و توسعه صادر و با بهره برداری از این تعداد برای ۳۵۹ نفر زمینه اشتغال ایجاد شد.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به میزان سرمایه گذاری های انجام شده در این ۵۷ و احد نیز گفت: این واحدهای صنعتی با ۷۱۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری به بهره برداری رسید.
دهقان بیان کرد: با هدف فعال سازی واحدهای راکد این استان طی امسال احیای ۵۴ واحد در اولویت برنامه های این سازمان قرار دارد و تاکنون ۱۸۷ واحد صنعتی و معدنی از طریق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و اشتغال فراگیر استان به چرخه تولید بازگشته است.
وی ادامه داد: در راستای عمل به شعار سال نیز بازسازی و فعال سازی ۵۵ واحد نیمه فعال از دیگر برنامه‌های این اداره کل است تا این واحدها با حداکثر ظرفیت به تولید خود ادامه دهند.
وی بیان کرد: ۲ هزار و ۳۱۷ واحد دارای پروانه بهره برداری در آذربایجان غربی وجود دارد که یکهزار و ۴۱۵ واحد از این تعداد فعال و نیمه فعال است.
وی اظهار داشت: از کل واحدهای تولیدی صنعتی آذربایجان غربی ۹۰۲ واحد راکد بود که با تلاش‌های انجام شده ۱۸۷ واحد صنعتی و معدنی راکد به چرخه تولید بازگشت.
«دهقان» با اشاره به مشکلات موجود در واحدهای صنعتی و معدنی استان گفت: کمبود سرمایه در گردش و بدهی‌های معوق بانکی از عمده مشکلات واحدهای تولید صنعتی و معدنی این استان است.
آذربایجان غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شده است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱:۳۶ ب.ظ

دیدگاه


+ 7 = چهارده