یک میلیارد ریال کتاب با حکم قضایی برای کتابخانه‌های آذربایجان غربی خریداری شد

یک میلیارد ریال کتاب با حکم قضایی برای کتابخانه‌های آذربایجان غربی خریداری شد

آرازآذربایجان،رییس کل دادگستری آذربایجان غربی از تهیه کتاب به ارزش یک میلیارد ریال برای کتابخانه‌های عمومی این استان با صدور احکام جایگزین حبس خبر داد.
ناصر عتباتی به مناسبت هفته کتاب و کتابداری گفت: قضات خوش ذوق و خلاق دادگستری در ۷ منتهی به مهر امسال با صدور ۲۶ رای جایگزین حبس در جهت تجهیز کتابخانه‌های استان با ارزش یک میلیارد ریال اقدام شایسته‌ای انجام داده‌اند.
وی اظهار کرد: این قضات فرهیخته بجای صدور مجازات حبس که دارای آثار بسیار مخربی هست رای به خرید کتاب و تجهیز کتابخانه‌های استان برای محکومان برخی پرونده‌ها صادر کردند.
عتباتی ادامه داد، وفق قانون مجازات اسلامی مجازات‌های جایگزین حبس عمدتاً در جرایم غیر عمد و کم اهمیت و در خصوص افرادی که سابقه کیفری ندارند و یا رضایت شاکی خصوصی را اخذ نموده اند صادر می‌شود.
رییس کل دادگستری استان ابراز امیدواری کرد، در سال جاری و ایام باقی مانده از سال آمار مجازات‌های جایگزین حبس به نحو چشمگیری افزایش یابد و قضات رسیدگی کننده نهایت استفاده را از این ظرفیت بسیار ارزشمند قانونی داشته باشند.
به گفته وی، کتاب، این یار مهربان از آغازین سال‌های زندگی یک انسان به همراه اوست و تا آخر هم کنارش باقی می‌ماند و در طول این سال‌ها رفاقت نکات آموزنده زیادی را این یار مهربان تقدیم انسان می‌کند.
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی تاکید کرد: کتاب و کتابخوانی ارزش و جایگاه بالایی در زندگی روزمره دارد و درک اهمیت و تاثیر کتاب در سازندگی روحی و معنوی انسان بسیار موثر است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۵:۰۲ ب.ظ

دیدگاه


− شش = 1