گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پدیده غالب آذربایجان غربی است

گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پدیده غالب آذربایجان غربی است

آراز آذربایجان ،کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طبق پیش بینی‌های انجام شده و بررسی آخرین وضعیت توده‌های گرد و غبار در مرزهای غربی، در ساعت‌های پیش رو با توجه به وزش باد گرد و خاک استان را فرا می‌گیرد و موجب کاهش کیفیت هوا خواهد شد.
یاسر اشتاد افزود: بارش‌های رگباری نیز که از روز شنبه در نقاط شمالی و مرکزی استان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: لازم شهروندان نسبت به رعایت توصیه‌های ایمنی مصمم باشند و بیماران خاص نیز در صورت خروج از منزل موارد بهداشتی را مورد توجه قرار دهند.
وی با اشاره به توصیه های هواشناسی و ایمنی به شهروندان یادآور شد: طبق پیش بینی سرعت وزش باد در استان به ۷۵ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.
اشتاد با بیان اینکه احتمال وارد شدن خسارت در اثر وزش تند باد و سیل وجود دارد، اضافه کرد: مخاطره آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و کیفیت هوا و آسیب به سازه‌های موقت نیز پیش بینی می‌شود.
کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: استحکام سازه‌های موقت پرهیز از کوهنوردی و تردد جوامع محلی در دامنه کوه‌ها هم به علت احتمال صاعقه ضروری‌ است.
وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بارش‌های رگباری در نیمه شمالی و مرکز استان وجود داشت، تاکید کرد: در این مدت بخش‌های مختلف شهرستان ارومیه از جمله انزل بیشترین میزان بارش با بیش از ۱۲ میلی‌متر را ثبت کرده است.
اشتاد درباره دمای هوای استان افزود: دمای هوای ارومیه در ۲۴ ساعت اخیر بین ۱۴ و ۳۰ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان بود، چالدران با دمای مثبت هشت درجه سانتی گراد خنک ترین و شهرستان های مهاباد و پلدشت با دمای ۳۴ درجه سانتی گراد بالای صفر هر دو گرم ترین شهرهای استان ثبت شده‌اند.
آذربایجان غربی استانی با آب و هوای سرد کوهستانی است، سالانه ۴۰۰ میلیمتر میانگین بارش‌های این نقطه از کشور است که این میزان در شهرهای جنوبی استان از جمله سردشت و پیرانشهر به ترتیب به ۱۰۰۰ و ۶۰۰ میلیمتر نیز می‌رسد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۳:۴۴ ب.ظ

دیدگاه


9 × دو =