آرازآذربايجان گزارش مي‌دهد

گذر از پیک تابستان با مدیریت و بهینه‌سازی مصرف برق در استان

گذر از پیک تابستان با مدیریت و بهینه‌سازی مصرف برق در استان

گروه خبر:با توجه به افزایش مصرف برق در تابستان نسبت به دیگر فصول سال در استان، گذر از پیک تابستان و خاموشی با مدیریت و بهینه‌سازی مصرف برق امکان‌پذیر خواهد بود.
به گزارش آرازآذربایجان، با توجه به افزایش مصرف برق در تابستان نسبت به دیگر فصول سال در استان، گذر از اوج مصرف برق در تابستان ۹۵ با مدیریت و بهینه‌سازی امکان‌پذیر خواهد بود و در این زمینه باید اعمال برنامه‌های مدیریت مصرف برق مورد توجه قرار گیرد.
با ادامه روند افزایش مصرف برق طی فصل تابستان با قطعی برق مواجه خواهیم بود و در این زمینه عدم استفاده از لوازم پرمصرف و استفاده از کالای برقی کم‌مصرف از راهکارهای مدیرت مصرف برق در فصل تابستان محسوب می‌شود و با راهکارهای ساده می‌توان مدیریت بهتری در مصرف برق داشت.
* بهینه‌سازی مصرف برق در گرو مشارکت مردمی است
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی بر ضرورت مصرف بهینه برق برای پیشگیری از خاموشی‌های احتمالی تأکید کرد و گفت: بهینه‌سازی مصرف برق در گرو مشارکت مردمی است.
اکبر حسن بگلو به اقدامات در خصوص فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در استان اشاره کرد و اظهار داشت: بروشورهای مدیریت و بهینه‌سازی مصرف برق در کلیه زیر تعرفه‌ها چاپ و توزیع شده است.
وی مصاحبه تلویزیونی و رادیویی مدیران ارشد و کارشناسان شرکت در صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی و مرکز مهاباد در خصوص مدیریت مصرف و ارائه راهکارهای بهینه‌سازی مصرف برق و کنترل مصارف برق مشترکان پرمصرف و ارسال اخطار برای مصرف بهینه برق را از جمله اقدامات به منظور فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در استان بیان کرد.
حسن بگلو با بیان اینکه کلاس‌های آموزش مدیریت مصرف برق در مدارس استان برای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در بین دانش‌آموزان برگزار می‌شود، ادامه داد: تلاش برای ایجاد باور درونی به اهداف و برنامه‌های مدیریت مصرف و سپس تغییر رفتار در استان مدنظر قرار دارد
.مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی برپایی همایش‌ها، جلسات گروهی و راهنمایی‌های لازم به اقشار مختلف جامعه به عنوان مشترکان برق و برگزاری جلسات متعدد با نمایندگان سازمان‌های اداری، دستگاه‌های دولتی، همکاران شرکت، بانک‌ها و تشکل‌های استانی را از دیگر اقدامات برای بهینه‌سازی مصرف برق عنوان کرد.
* اهمیت مشارکت آحاد مردم در مدیریت درست وسایل پرمصرف در ساعات اوج مصرف برق
حسن بگلو با بیان اینکه مدیریت مصرف برق در تابستان امسال وابسته به نوع الگوی رفتاری مصرف‌کنندگان بوده، ادامه داد: مشارکت آحاد مردم در مدیریت درست وسایل پرمصرف در ساعات اوج مصرف برق حائز اهمیت است و در این زمینه نهادینه کردن فرهنگ صرفه‌جویی مدنظر قرار دارد.وی با بیان اینکه صرفه‌جویی مردم مانع خاموشی برق در تابستان امسال می‌شود، ادامه داد: استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف، عایق‌بندی مناسب تأسیسات، بهره‌گیری از سامانه‌های مدیریت هوشمند، مصرف بهینه برق در استفاده از وسایل سرمایشی و کاهش درجه کولر و استفاده درست از وسایل برقی در زمان اوج مصرف می‌تواند در کاهش مصرف و هزینه‌های برق موثر باشد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی اعلام کرد: اجرای پروژه قدرت مانور در شبکه با اعتباری معادل ۵۰ میلیارد ریال صورت می‌گیرد که از ۴۵ درصد عملکرد تا پایان سال ۹۴ برخوردار بوده است.
* توسعه فیدرهای جدید به منظور پایداری شبکه و کاهش خاموشی‌ها در آذربایجان غربی
حسن بگلو با اشاره به توسعه فیدرهای جدید به منظور پایداری شبکه و کاهش خاموشی‌ها، ادامه داد: توسعه فیدرهای جدید به منظور پایداری شبکه و کاهش خاموشی‌ها با اعتباری معادل ۴۸ میلیارد و ۳۴۴ میلیون ریال پروژه تعریف شده ‌که در این زمینه تا پایان سال ۹۴ حدودا ۲۸ درصد عملکرد داشته‌ایم.
وی به اقدامات اجرای پروژه‌های عمرانی و مساکن مهر در سال ۹۴، یادآور شد: از بابت پروژه‌های عمرانی و مساکن مهر در سال گذشته مبلغ ۹ میلیارد و ۴۸۵ میلیون ریال اعتبار ابلاغ شده که پروژه‌ها در دست اقدام است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی ادامه داد: از محل اعتبارات اصلاح و ساماندهی مجموعاً ۱۵۲ میلیارد و ۶۹۷ میلیون ریال پروژه تعریف شده که در پایان سال ۹۴ حدوداً از ۵۲٫۳ درصد عملکرد برخوردار بوده است.وی به احداث شبکه و تأسیسات جدید به منظور تأمین برق متقاضیان جدید اشاره کرد و ابراز داشت: احداث شبکه و تأسیسات جدید به منظور تأمین برق متقاضیان جدید با اعتباری از محل طرح‌های توسعه و احداث معادل ۴۴۴ میلیارد و ۶۱۸ میلیون ریال پروژه تعریف شده که در پایان سال ۹۴، ۵۷ درصد آن جذب شده است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۴:۵۲ ق.ظ

دیدگاه


چهار − = 0