گام نخست دولت در بهبود وضعیت معیشتی عشایر/ تخصیص ارز یارانه‌ای برای واردات نهاده‌های دامی

گام نخست دولت در بهبود وضعیت معیشتی عشایر/ تخصیص ارز یارانه‌ای برای واردات نهاده‌های دامی

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌غربی گفت: دولت نخستین گام‌های خود را در راستای بهبود وضعیت معیشتی عشایر آذربایجان‌غربی برداشت و در این راستا علاوه بر خرید تضمینی دام مورد نیاز از آنها، نسبت به اختصاص ارز یارانه‌ای برای خرید نهاده‌های دامی نیز اقدام کرده است.
به گزارش آراز آذربایجان از ارومیه، علی ناجی در آیین بزرگداشت روز ملی روستا و عشایر که در روستای گرده گول میاندوآب‌ برگزار شد، اظهار داشت: دولت نخستین گام‌های خود را در راستای بهبود وضعیت معیشتی عشایر آذربایجان‌غربی برداشت و در این راستا علاوه بر خرید تضمینی دام مورد نیاز از آنها، نسبت به اختصاص ارز یارانه‌ای برای خرید نهاده‌های دامی نیز اقدام کرده است.
وی با بیان اینکه امسال به دلیل خشکسالی در منطقه شاهد کاهش میزان علوفه برای تغذیه دام‌های عشایر بودیم، تصریح کرد: در این راستا ۳۵ هزار تن انواع نهاده دامی و علوفه در اختیار عشایر استان قرار داده شده است و در ۶ ماه نخست سال نی ۲۱ هزار تن علوفه در اختیار عشایر گذاشته شده بود.
مدیر کل امور عشایر آذربایجان‌غربی افزود: علاوه بر این، ۷۰ هزار راس دام نیز از عشایر استان به صورت تضمینی خریداری می‌شود تا بخشی از مشکلات معیشتی عشایر نیز از این طریق رفع شود.
ناجی با اشاره به سایر اقدامات حمایتی دولت از عشایر، اعلام کرد: صدور مجوز صادرات یک میلیون دام به کشورهای حاشیه خلیج فارس از دیگر اقدامات حمایتی است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۹:۲۱ ق.ظ

دیدگاه


6 × = چهل دو