کمک به دولت روحانی و مردم با یک اقدام

کمک به دولت روحانی و مردم با یک اقدام

گروه اجتماعی: هم اکنون تمام پالایشگاه های گاز با تمام ظرفیت کار می‌کنند. با تغییراتی هم که در برخی از این پالایشگاه‌ها انجام شده تعدادی نیز بیش از ظرفیت طراحی شده در حال فعالیت و تزریق گاز به شبکه هستند.
با این حال از آنجا که در سال‌های گذشته پیش بینی‌های لازم برای گسترش شبکه گاز و ایجاد زیر ساخت‌های جدید صورت نگرفته، هم اکنون بین تولید و مصرف گاز، موازنه با ثباتی برقرار نیست و هر چه تولید می‌شود، بلادرنگ به مصرف می‌رسد. این وضعیت، ثبات در استمرار گاز رسانی را تهدید می‌کند به گونه ای که اگر هوا کمی سردتر شود، با اندک افزایشی در مصرف گاز، موازنه لرزان موجود به هم می‌خورد، افت فشار پیش می‌آید و نهایتاً گاز قطع می‌شود و بسیاری از هم‌وطنان مان – و شاید هم خودمان – به مشکل سرما گرفتار می‌شوند.
حمایت از دولتی که امیدهای بسیاری به تدبیر آن بسته شده، می‌تواند مصداق‌های متعددی داشته باشد. یکی از این موارد که دارای ابعاد انسانی و اقتصادی نیز هست، کاستن فقط اندکی از مصرف گاز است. خوشبختانه فاصله بین تولید و مصرف، زیاد نیست و تنها با اندکی صرفه جویی می‌توان از مشکل جلوگیری کرد.
کاستن تنها یک درجه از حرارت بخاری‌های گازی، پیچاندن تنها یک دور از پیچ شوفاژها در جهت عقربه های ساعت، خاموش کردن بخاری‌ها و شوفاژهای اتاق‌های غیر مسکونی پوشیدن یک لایه بیشتر لباس گرم در خانه و محل کار و … راهکارهای ساده ای برای حمایت از دولت تدبیر و امید و کمک انسانی و خداپسندانه به هم‌وطنان برای در امان ماندن از سرمای سختی است که امسال پیش آمده است.
از دولت نیز که تنها چند ماهی است بر سر کار آمده، انتظار می‌رود تا سال آینده، تدبیرهایی برای افزایش تولید گاز بر مبنای نیازهای جدید بیندیشد و عملی کند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۷:۲۱ ق.ظ

دیدگاه


نُه + 5 =