نماینده خوی و چایپاره در مجلس:

کلنگ احداث سد “الند ” در خوی به زمین زده می‌شود

کلنگ احداث سد “الند ” در خوی به زمین زده می‌شود

آرازآذربایجان، نماینده خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی از کلنگ زنی اولین سد خوی خبر داد و گفت: این کار مهم و حیاتی را با پیگیری های فراوان از سه سال پیش شروع کردم و کلنگ زنی احداث سد “الند ” در دره قریس خوی تا پایان تابستان امسال انجام می شود.
عادل نجف زاده ۲۳ مرداد ماه در نشستی با خبرنگاران احداث نشدن این سد در طول ۴۵ سال بعد از انقلاب را نتیجه غفلت مسئولین دانست و گفت: با احداث این سد علاوه بر تامین آب شرب و کشاورزی ،آب مصارف صنعتی نیز تامین شود.
وی از عزم جدی دولت و مجلس برای فرآوری و به فعلیت رساندن معادن خوی خبر داد و با بیان اینکه عملیات اجرایی معدن جنگسر خوی با حضور رییس سازمان سازمان انرژی اتمی کشور با ۱۵۰۰ نفر اشتغال زایی و با ۶هزار میلیارد تومان اعتبار آغاز شد، تصریح کرد: در سایر بخش های معدنی از قبیل طلا و مس و سنگ آهن و سیلیس مطالعات لازم انجام شده و در آینده نزدیک نتایجشان مشخص می شود.
نجف زاده با بیان اینکه مطالعات ایجاد منطقه آزاد خوی از حدود سه سال گذشته آغاز شده است، گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری مشترک بین ایران و ترکیه مابین شهرهای خوی و وان پیشنهاد شده و در حال کارهای مطالعاتی پروژ توسط دو کشور انجام شده و در حال نهایی شدن برای تصویب است

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱:۵۵ ب.ظ

دیدگاه


8 + = سیزده