کجای رابطه شما با خانواده همسرتان اشتباه است

کجای رابطه شما با خانواده همسرتان اشتباه است

گروه خانواده و سلامت: اشتباه بعضی از زنان این است که در ابتدا با حسن نیت اما عجولانه و بدون شناخت کامل و کافی، وارد یک رابطه صمیمانه می¬شوند و خیلی هم برای این صمیمیت تلاش می¬کنند اما بعدها به دلیل حساسیت¬ های فراوانی که به لحاظ عاطفی بین مادرشوهر، شوهر و همسر ممکن است به وجود آید یا به دلیل اختلافات فرهنگی و سلیقه¬ ای و یا هر چیز دیگر، به یک¬باره دلسرد شده و عقب می¬کشند.
شرکت در مناسبات و مراسم¬ های مهم، رعایت حرمت و آبروی خانواده همسر در حضور دیگران، رعایت احترام والدین همسر و برخی دیگر از این قبیل از وظایف زنان در مقابل خانواده همسر است که عدم رعایت و عمل به این وظایف می¬تواند رنج های فراوانی برای طرفین به ارمغان بیاورد.
*حسن معاشرت و مزایای آن
حسن معاشرت با خانواده و اقوام شوهر منفعت¬ های زیادی دارد که مخصوصا در طول زمان این منفعت¬ ها بهتر روشن می¬شود. البته حسن معاشرت، لزوما به معنای ایجاد صمیمیت و رفت و آمد زیاد یا انجام خدمات زیاد در خانواده شوهر نیست. حسن معاشرت می¬تواند حتی به معنای حفظ معاشرت حداقلی هم باشد به شرط آنکه معاشرتی سالم و محترمانه و بدون آزار در کار باشد. چنانچه زن اصرار بر مالکیت مرد در معاشرت با خانواده همسر نداشته باشد، و مانع روابط سالم مرد با خانواده و بستگانش نباشد، و قلب و ذهن همسرش را از ایشان مکدر نکند، دارای حسن معاشرت است.
*اشتباه¬ های زنان در معاشرت با خانواده همسر
اشتباه بعضی از زنان این است که در ابتدا با حسن نیت اما عجولانه و بدون شناخت کامل و کافی، وارد یک رابطه صمیمانه می¬شوند و خیلی هم برای این صمیمیت تلاش می¬کنند اما بعدها به دلیل حساسیت¬ های فراوانی که به لحاظ عاطفی بین مادرشوهر، شوهر و همسر ممکن است به وجود آید یا به دلیل اختلافات فرهنگی و سلیقه_ ای و یا هر چیز دیگر، به یک¬باره دلسرد شده و عقب می¬کشند. در مقابل، اشتباه برخی دیگر این است که با پیش داوری های منفی در مورد رابطه با خانواده شوهر، همواره با نوعی سیاست و تکبر، به بهانه¬ های مختلف سعی در گریز از معاشرت با خانواده همسر دارند. در هر دو صورت این نوع رفتارها شامل بدمعاشرتی و سوء معاشرت با خانواده همسر است و نتایج تلخ خود را همواره شامل حال زوجین و همه اعضای خانواده می¬کند.
*آهسته و پیوسته
بدیهی است که دوستی و رفاقت و داشتن حس همدلی با همه انسانها چیز خوبی است و همیشه این عواطف مثبت نتایج مثبت دارد اما حقیقتا چنین روابطی در هر موقعیتی و با همه افراد امکان پذیر نیست. چنانچه به هر دلیلی مایل هستید تا از احتیاط بیشتری در معاشرت خود بهره بگیرید، و از دردسرهای افراط و تفریط به دور باشید بهترین نوع رابطه، رابطه ¬ای آهسته و پیوسته است. سعی کنید همواره، احترام و رعایت حقوق یکدیگررا اصل قرار دهید و به اصطلاح نه آب بیاورید و نه کوزه بشکنید. البته گفتنی است که به هیچ وجه این وضعیت، شامل حال همسرتان نیست و او هر چه در خدمت والدین خود باشد حتی اگر هرروز هم با ایشان دیدار و ملاقات کند، خوب و از جوانمردی است.
*تاثیر معاشرت زنان بر ارتباط فرزندان با اقوام پدری
متاسفانه در بسیاری از خانواده ها، آن طور که فرزندان با دایی و خاله خود مانوس هستند، با عمه و عموی خود دوست و صمیمی نیستند و این به صلاح بچه ها نیست. روابط خونی و خویشاوندی باید قوی باشد و اقوام نزدیک همیشه حامی و دوستدار هم باشند. ناراحتی ها و دلگیری های امروز ما نباید فرزند ما را فرضا از حمایت ها و محبت های عموی خود در آینده محروم کند یا به عکس مانع حمایت و دستگیری فرزندان از مادربزرگ پیرشان شود.
البته در این مورد، لزوما زنان مقصر نیستند بلکه، کم کاری و کم لطفی خود مردان و… می¬تواند عامل ایجاد این مشکل باشد. اما در این مقاله به این موضوع صرفا از جهت کیفیت معاشرت زنان با خانواده همسر نگاه شده است.
*الگوسازی برای فرزندان
علاوه بر اینها رفتار ناسالم یک زن با خانواده همسر بدترین الگوی معاشرت برای فرزندان در زندگی فردای خودشان خواهد بود. معمولا پسرها و دخترانی که در چنین خانواده هایی بزرگ می شوند نمی توانند روابط خوبی با همسر و اقوام همسر خود داشته باشند این افراد بسیار زودرنج و پرتوقع عمل می کنند و زندگی خود را در معرض خطر جدایی قرار می¬دهند. پسری که شاهد، بدمعاشرتی مادر خود با خانواده پدر یا شاهد قطع این ارتباط توسط مادر بوده، احتمال اینکه، مردی بسیار ضعیف و بی اراده بار بیاید و در مقابل زیاده¬ خواهی¬ ها و بدمعاشرتی¬ های همسر خود نیز در آینده ساکت بماند، زیاد است.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تبیان، فرزندان دختر نیز در چنین خانواده¬ هایی بدبین و زیاده خواه می شوند.این دخترها با پیش داوری های منفی در مورد خانواده شوهر وارد زندگی مشترک می شوند وبا همسر و اقوام همسری خود مشکل پیدا می کنند.نزدیکی و ارتباط با خانواده همسر در نگاه اول و در بدو ازدواج شاید به نظر ترسناک و مشکل بیاید.در اینجا بعضی از نکات اصلی را از زبان باب و شری استراتف روانشناسان معروف برای اینکه سرلوحه خود در ارتباط با آنها قرار دهید بیان می کنیم:
احترام:اگرحتی فکر می‌کنید آنها سزاواز احترام نیستند ، در هر حالتی به آنها احترام بگذارید.
وفاداری :این خیلی طبیعی است که همسر شما نسبت به خانواده اش احساس وفاداری داشته باشد. شما با این کار هرگز در درجه دوم قرار نمی‌گیرید.
انتقاد:اگر ماجرایی برایتان اتفاق افتاد به خودشان انتقاد نکنید . و اگر همسزتان (زن یا مرد) انتقادی از آنها می‌کند فقط گوش دهید و جبهه نگیرید. این یکی به دو کردن‌ها می‌تواند مشکلات بیشتری را درست کند.
ریشه‌ها:خاستگاه همسرتان را کشف کنید ببینید در چه خانواده ای و با چه نوع ساختاری بزرگ شده است .بهتر است این مساله قبل از ازدواج صورت گیرد .
احساسات:خودتان سعی کنید قبل از سوالات او خود و احساساتتان و نوع نگرش خانواده تان را برای همسر (شریک ؛ نامزد ) بگویید و اگر انتقادی ازیک روش تربیتی دارید بیان کنید . علاج کردن:اگر مشکلی با خانواده‌تان دارید و این قضیه روی شما و زندگی‌تان تاثیر گذاشته اول آنرا حل کنید و هرگز وارد زندگی زناشویی‌تان نکنید.
نه گفتن :درک کنید که چه مقدار رابطه با خانواده خودتان لازم است و از آن بیشتر به زندگی‌تان لطمه می‌زند . یک کلمه رمز مثل (نه) داشته باشید وقتی که احساس کردید دیگر این ملاقات کافی است آنرا بکار ببرید.
مراقب بودن:راجع به سلامتی و اوضاع اقتصادی آنها در محافلتان پرس و جو کنید . سعی کنید آنچه را از نظر مراقبت روحی و موقعیتی نمی‌توانند به دست آورند تا حد امکان فراهم کنید. چرا که روزی شما نیاز‌هایی خواهید داشت.
مرز نگه دارید:مرز‌هایی برای روابط‌تان تعیین کنید . مثلا روزهای تعطیل . آخر هفته‌ها . مسایل مالی . ملاقات‌ها . تنهایی…تقدم:همیشه اول زندگی مشترک را راس هرم قرار دهید Arazazarbaijzn.anadilimiz@gmailcom

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۵:۲۳ ق.ظ

دیدگاه


8 × = سی دو