رييس کل دادگستري آذربايجان غربي:

کاندیداها حرمت تصمیمات قضایی را به جد رعایت کنند

کاندیداها حرمت تصمیمات قضایی را به جد رعایت کنند

گروه خبر: رییس کل دادگستری آذربایجان_غربی گفت: کاندیداها حرمت تصمیمات قضایی و جایگاه حاکمیتی و اقتدار مجموعه های امنیتی و ضابطین قضایی را به جد رعایت کنند.
به گزارش آراز آذربایجان، ناصر عتباتی در چهارمین جلسه ستاد استانی پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی اظهار کرد: با تلاش همه مجموعه‌های اجرایی، نظارتی، اطلاعاتی و امنیتی، نظامی و انتظامی و تلاش‌ها و کمک‌های دستگاه قضائی، استان آذربایجان غربی یکی از استان‌های با وضعیت بسیار مطلوب و کمترین میزان تخلفات است.
وی ادامه داد: برابر گزارشات واصله، تخلفات حداقلی در استان صورت گرفته که قابل بررسی است و نشان دهنده آن است که در یک فضای سالم و قانونمند امور را پیش می بریم.
عتباتی افزود: در همه شهرستان‌ها و حوزه‌های انتخابی، شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی پیش بینی و ابلاغ‌های ویژه برای کشیک‌های خاص صادر شده است و همکاران ما در سطح شهرستان‌ها در کنار مجموعه‌های انتظامی با حضور میدانی، تخلفات را فی المجلس بررسی و اقدام قضائی خواهند داشت.
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: همه تلاش می‌کنیم با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و بازدارنده یک فضای مطلوب، امن و سالمی را با حداکثر مشارکت در یک فضای رقابتی دوستانه و سالم شاهد باشیم و در روز جمعه یک حماسه سیاسی خلق شود.
وی در ادامه به دوری کاندیداها از تخریب و تهمت تاکید و گفت: بعضی بی اخلاقی‌ها از مرکز استان و شهرستان‌ها گزارش می‌شود که در ابتدا تاکید و توصیه به کاندیداها این است که اخلاق انتخاباتی را حتماً رعایت کنند و برای کسب رأی افراد را تخریب نکنند، همچنین کاندیداها و مسئولین ستادها و طرفداران آنها، توانمندی و ظرفیت‌های خود را ارائه و تمرکزشان بر برنامه‌های خود باشد و از تهمت و افترا برحزر باشند چراکه با این بی اخلاقی‌ها، نه تنها توفیقی حاصل نمی‌کنند بلکه فضای مسموم و ناجوانمردانه را حاکم می‌کند.
وی با اشاره به رأی محکومیت مدیریت سابق شهری ارومیه و سو استفاده برخی کاندیداها از یک روند قانونی گفت: پرونده‌ای در حوزه فسادی که به صورت گسترده در مدیریت سابق شهری ارومیه اتفاق افتاده بود، در فرایندی کاملاً شفاف قضائی رسیدگی و رأی قانونی صادر گردیده است ولی گزارشات حاکی از این است برخی کاندیداها از آن جهت تخریب رقباء سو استفاده می‌کنند که به آنها تذکر داده می‌شود، کاندیداها حرمت تصمیمات قضائی و جایگاه حاکمیتی و اقتدار مجموعه‌های امنیتی و ضابطین قضائی را حتماً به جد رعایت کنند چرا که این رأی در یک فرایند کاملاً قانونی، رسیدگی و حم صادر و قطعیت یافته و روند اجرای آن در حل طی شدن است و ۱۱ نفر از محکومان بازداشت و حکم جلب سایر افراد صادر شده است و نسبت به تأمین‌های آنان نیز اقدام شده است.
رییس شورای قضائی آذربایجان غربی افزود: تعجب من از برخی اشخاص صاحب تریبون، کاندیدا است که این مسائل را هیجانی و و احساستی بیان می‌کنند که به آنها تذکر داده می‌شود غیرمنصفانه و مجرمانه در این مورد صحبت نکنند چرا که برابر قانون تعقیب کیفری را به همراه خواهد داشت.
عتباتی در پایان گفت: به همه کاندیداها از هر طیف، گروه و تفکری که هستند تاکید می‌شود همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند فصل الخطاب قانون است و رعایت شرع، قانون و اخلاق در این حوزه برای ما مهم است و افرادی که بخواهند فضای انتخابات را با تهمت و افترا و نشر اکاذیب سیاه نمایی کنند طبق قانون با آنها برخورد خواهد کرد.
در این جلسه اعضا گزارشی از وضعیت فضای انتخاباتی و تخلفات صورت گرفته ارائه و پس از ارائه نقطه نظرات و دیدگاه‌های اعضای جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۶:۰۷ ب.ظ

دیدگاه


4 + یک =