کاراته کایی از خطه آذربایجان که سرمربی تیم های ملی سریلانکا شد

کاراته کایی از خطه آذربایجان که سرمربی تیم های ملی سریلانکا شد

گروه گفتگو:مهدی کریمی عضو اسبق تیم ملی کاراته جمهوری اسلامی ایران و سرمربی تیمهای ملی کاراته سریلانکا که فعالیت خود را نزدیک به دو سال شروع کرده از وضعیت تیم سریلانکا با این پایگاه خبری گفتگو کرد .
به گزارش آراز آذربایجان، سرمربی جوان تیمهای ملی سریلانکا گفت: یک خدا قوت به تمام پرسنل پزشکی و تمام زحمت کشان بابت کنترل ویروس کرونا می¬گویم و امیدوارم این ویروس که باعث اختلال در برنامه های ورزشی دنیاهم شده بزودی ریشه کن شده و نشاط و شادی به ورزش دنیا برگردد.
وضعیت کاراته سریلانکا را چطور ارزیابی می¬کنید؟
سریلانکا بیش از ۵۰۰ هزارنفر کاراته کا دارد ، استعداد و پتانسیل خوبی برای رشد و پیشرفت دراینگونه ورزشکاران هم وجود دارد و یکی از موارد مهم ما بحث استعداد یابی بود که در این زمینه هم موفق بودیم .
چه کسی شما را به سریلانکایی ها معرفی کرد؟ چطور با آن ها آشنا شدید؟
این مساله به واسطه ی تلاش¬هایم صورت گرفت ، چون برای سمینارهای آموزشی کاراته به کشورهای مختلفی دعوت می¬شدم و برنامه و تمریناتم مورد توجه کشورهای اروپایی و آسیایی قرارمی گرفت بنابراین از طرف فدراسیون کاراته سریلانکا با ارزیابی برنامه هایم دعوتنامه همکاری ارسال شد.
طی مدت همکاری؛ تیم ملی سریلانکا با سرمربیگری شما چه عناوینی بدست آورد؟
با برنا مه ریزی حرفه ای و البته با حمایت¬های فدراسیون سریلانکا نتایج قابل قبولی بدست آوردیم که برخی از آن¬ها عبارتند از:
۱۵ سال پیش سریلانکا در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال آسیایی شده بود و از اون سال به بعد نتوانسته بود در آسیا نتیجه خوب بگیرد ( البته ناگفته نماند که در بازیهای جنوب آسیا نتایج خوبی بدست آورده بود ) با یاری خدا بعد از ۱۵ سال در مسابقات نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا درمالزی سال گذشته با سرمربیگری ام موفق شدیم مدال آسیایی برای سریلانکا کسب نمائیم.
همچنین در بازیهای جنوب آسیا رده سنی بزرگسالان به میزبانی کشور نپال با سرمربیگری بنده توانستیم ۱۹ مدال رنگارنگ کسب کنیم و نائب قهرمانی کومیته تیمی مردان در رده سنی بزرگسالان را کسب کردیم.
در مسابقات بین المللی بازیهای جنوب آسیا به میزبانی بنگلادش هم در تمام رده های سنی نوجوانان / جوانان / بزرگسالان با سرمربیگری بنده با مدالهای رنگارنگ نائب قهرمان شدیم.
در عرصه بین المللی در کدام کشورها فعالیت داشتید؟
دو سال عضو تیم آذربایجان بودم و با اسطوره و تک ستاره کاراته دنیا رافائل آقایوف در تیم ملی آذربایجان تمرین میکردم و در مسابقات بین المللی فستیوال هنرهای رزمی قهرمانی جهان مدال طلا را کسب کردم و در مسابقات لیگ جهانی کاراته در استانبول به همراه تیم ملی آذربایجان عنوان پنجمی و رنکینگ ۹۶ جهانی در وزن ۶۰_ کیلوگرم بدست آوردم و با بدشانسی مدال لیگ جهانی را از دست دادم و تجربیات زیادی از سبک کاراته آذربایجان کسب کردم . همچنین یک سال عضو تیم گرجستان بودم که پیشنهاد سرمربیگری در آنجا دریافت کردم.
پیشنهادی هم از سایر کشورهای جهان هم دارید؟
بله با توجه به نتایجی که با تیم ملی سریلانکا بدست آوردم دو کشور اروپایی ، شش پیشنهاد هم از کشورهای آسیایی دارم ولی فعلا باتوجه به تداوم قرارداد با تیم ملی سریلانکا قصد جدا شدن از آن را ندارم.
کار دیگری هم در کنار سرمربیگری تیم ملی دارید؟
بله جدیدا فدراسیون جهانی اسپورت کاراته را بصورت انجمن NGO بین المللی راه اندازی کردم که رییس و بنیانگذار فدراسیون جهانی اسپورت کاراته هستم و در حدود شصت کشور نماینده دارم، کارهایم را در حال توسعه دادن هستم تا فدراسیون جهانی اسپورت کاراته را به یک برند جهانی تبدیل کنیم که کارشناسان و متخصصان و کارگروه قوی داریم که به سمت توسعه حرکت می¬کنیم چرا که فدراسیون جهانی کاراته از تمام کسانیکه در مسیر توسعه کاراته حرکت میکنند حمایت می¬کند .
قطعا در این راه با مشکلاتی مواجه بودید می توانید به برخی از آنها اشاره کنید؟
بنده مشکلی نداشتم ، تمام مشکلات از طرف افرادی که از دیدن موفقیت هایم و بخاطر حسادت¬های بیش از حد بوجود آمده که مهمترین آن وقتی بعنوان سرمربی تیم¬های ملی سریلانکا از طریق خبر ورزشی صدا و سیما معرفی شدم که یک جوان ایرانی هدایت تیم ملی سریلانکا را بمدت دوسال برعهده گرفت هجمه بزرگی از طریق برخی هموطنان و فشار به فدراسیون کاراته سریلانکا با ارسال نامه توسط برخی مربیان و تماس¬های برخی مسئولان زادگاهم ارومیه برای حذف من انجام شد ولی با هوشیاری ام و با جواب دندان¬شکن به همه زیرآب زن¬ها ناکام ماندند واقعا جای تاسف دارد که همشهری ات به جای حمایت و کمک به جوانان دست به چنین کارهایی بزنند و البته گلایه م از اداره کل ورزش و جوانان استان که هیچگونه بازتاب خبری در خصوص سرمربیگری جوان ارومیه ای در کشور سریلانکا انجام نداد با اینکه به هیات کاراته استان هم اطلاع رسانی کرده بودیم .
کاراته استان را چطور ارزیابی می¬کنید؟ در این خصوص اظهار نظر نمی کنم ولی بنده هرجای دنیا بروم و هر موفقیتی بدست بیاورم ارومیه ای هستم.
کاراته ایران را چطور ارزیابی می¬کنید ؟
کاراته ایران یکی از قدرت¬های جهان و دارای پتانسیل خوب هست ، این رشته در ایران دارای سبک و الگوی خاص خود را دارد اگرچه از برخی کشورها هم الگو برداری می کنند.
الگوی شما در کاراته کدام یک از قهرمانان جهان می¬باشد؟
رافائل آقایوف آذربایجانی
آیا برنامه خاصی با تیم سریلانکا برای حضور در ایران داشتید؟
بله چندین مرتبه با یکی از تیم¬های لیگ ایران برای اردوی مشترک هماهنگ کردم ولی متاسفانه بخاطر سنگ اندازی¬هایی که از طرف برخی هم استانی¬ها و برخی مربیان انجام شد تمام برنامه حضور در ایران را لغوکردم .
اگر توجه کنید برای مثال یک تعامل خوب دوجانبه می¬توانست با ارومیه و سریلانکا انجام شود و برنامه های مشترک که از بازیکنان ایرانی برای اردوی مشترک به سریلانکا دعوت میکردم با هماهنگی فدراسیون سریلانکا تلاش کرده بودیم هزینه های بلیط هواپیما و ایاب و ذهاب و اسکان رایگان در اختیار ورزشکاران دعوت شده قرار بدهیم و چه بهتر بود از کاراته کاهای ارومیه دعوت می¬کردم ولی با کاری که برخی ها انجام دادند برنامه ها تغییر یافت و با سایر استان¬ها مذاکره برای همکاری دوجانبه انجام دادم.
با اوصافی که بیان کردید با چالش بزرگی مواجه شدید این موضوع بر روند تمرینات تیم ملی سریلانکا تاثیر نگذاشت؟
علیرغم تجربیات همینطور هست چون تمرینات تیم ملی از حساسیت بالایی برخوردار هست و در کنار آن نتیجه هم برای کشوری که برای سرمربی تیم ملی هزینه می¬کند دوچندان اهمیت دارد ولی خداروشکر هر مشکلی پیش آمده بود وارد جلسه تمرینی نکرده و بیشتر سعی می¬کردم بعد از جلسه تمرینی برای حل مشکلات وقت بگذارم .
البته گلایه ای هم از فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران دارم بجای حمایت از مربیان جوان شاید ناخواسته اجازه میدهد برخی افراد بوسیله سوء استفاده از پست و مقام خویش در مسیر ضربه زدن به جوانانی که با تلاش خود توانستند جایگاه بین المللی کسب کنند راحت تر قدم بردارند ولی سرمربی تیم¬های ملی سریلانکا با هوشیاری مانع دخالت افراد سود جو را فراهم آورد، اگرچه بنده سفیر رسانه اجتماعی کمیته ملی المپیک سریلانکا / بیش از ۱۰ مدارک معتبر مربیگری از کمیته بین المللی المپیک IOC دارم .
و حرف پایانی
برخود لازم می¬دانم از رئیس فدراسیون کاراته / وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک سریلانکا به خاطر حمایت¬هایشان تشکر ویژه دارم.
از شهردار محترم کلانشهر ارومیه ، مدیر معادن شهرداری ارومیه، رئیس سبک شیتوریو بوکان و نیز از شیهان الماسی از نخبگان کاتای کشورمان تقدیر و تشکر می کنم.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۶ ق.ظ

دیدگاه


چهار × 2 =