استاندار آذربايجان غربي:

همکاری های بین المللی آذربایجان غربی در حال گسترش است

همکاری های بین المللی آذربایجان غربی در حال گسترش است

گروه خبر: استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه همکاری های بین المللی آذربایجان غربی درحال گسترش است گفت : در هفته گذشته طی سفر معاون اقتصادی استاندار به ترکیه تفاهم نامه تجاری بین دو کشور امضا شده و در روز های آتی نیز سفر هایی به کشور های عراق آذربایجان و چین برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی انجام خواهد گرفت.
به گزارش آرازآذربایجان ، محمدمهدی شهریاری در هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با حضور اعضای این شورا در محل استانداری برگزار شد، در رابطه با آخرین وضعیت برنامه آمایش سرزمینی استان گفت: برنامه آمایش سرزمینی بعنوان نقشه راه استان، در حال نهایی شدن است و در سال ۹۸ مورد بهره_برداری قرار خواهد گرفت و با اجرایی شدن برنامه آمایش سرزمینی که در آن برنامه ریزی ها بر اساس استعداد و ظرفیت هر شهرستان و منطقه صورت می گیرد، روند رشد و توسعه استان در حوزه های مختلف شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت.
وی در خصوص تخصیص اعتبارات عمرانی استان در روزهای پایانی سال نیز اعلام کرد: علی رغم مشکلات موجود، تخصیص اعتبارات عمرانی استان نسبت به سال گذشته، وضعیت بهتری دارد و در روزهای آینده نیز تخصیص_هایی در این خصوص انجام می گیرد که در پیشبرد برنامه های عمرانی استان تاثیر مثبتی خواهد داشت.
شهریاری با تاکید بر اینکه همکاری های بین_المللی استان در حال گسترش است ابرازداشت: اخیرا هیاتی از استان به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار به ترکیه سفر کرده بودند که در این سفر، تفاهم نامه های همکاری خوبی نیز به امضاء رسیده است.
وی اضافه کرد: در آینده نزدیک، سفرهایی هم به جمهوری آذربایجان و عراق خواهیم داشت که بی تردید تاثیر خوبی در توسعه همکاری های بین المللی استان خواهند داشت.شهریاری به سفر اخیر سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانگجو به استان اشاره کرد و یادآور شد: پیرو این سفر و با هماهنگی های انجام گرفته با کنسول گری ایران در گوانگجو، به زودی زمینه خواهرخواندگی استان آذربایجان غربی با یکی از استان های مهم چین فراهم خواهد شد.
وی ادامه داد: دو نفر از کارشناسان کشاورزی استان نیز جهت شرکت در دوره آموزشی استفاده از تکنولوژی های نوین در بخش کشاورزی، عازم چین خواهند شد.
استاندار آذربایجان غربی به روند رو به رشد سرمایه گذاری در استان نیز اشاره کرد و متذکر شد: در سال جاری درخواست های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در استان وجود داشت که اجرایی شدن تعدادی از آن ها، اشتغال خوبی نیز به همراه داشته است.شهریاری افزود: در سال گذشته، ۲۵ هزار شغل در استان ایجاد شده بود که این رقم در سال جاری، به بیش از ۳۸ هزار شغل افزایش پیدا کرده است؛ امیدواریم در سال آینده نیز با استمرار سرمایه گذاری ها در استان، مسیر رشد و توسعه استان هموارتر شود.
استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود از موافقت دولت با ایجاد بخش فیرورق به مرکزیت شهر فیرورق خبر داد و گفت: با مصوبه هیات وزیران در جلسه ۸ اسفند ۱۳۹۷، بخش فیرورق به مرکزیت شهر فیرورق از ترکیب دهستان ‏های فیرورق شمالی و فیرورق جنوبی در شهرستان خوی ایجاد می‏ شود.
همچنین رئیس سازمان برنامه و بوجه آذربایجان غربی گفت: طی سال جاری ۱۲۰ میلیارد تومان به عمران شهری و روستایی استان اختصاص یافته است.
ناصر حضرتی پر در هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد افزود: طی سال جاری ۱۲۰ میلیارد تومان به عمران شهری و روستایی استان اختصاص یافته که از این میزان ۸۹ میلیارد تومان سهم شهرداری_ها بوده است.
وی خاطر نشان کرد: در سال جاری ۲۳ میلیارد و ۸۵ میلیون تومان در غالب کمک های فنی و اعتباری و جبران برخی سود های بانکی شهرداری ها به شهرداری های کل استان تخصیص یافته است.
حضرتی پر با اشاره به اینکه ۵۶درصد از اعتبارات پرداختی آذربایجان غربی تخصیص یافته است تصریح کرد: ۴۰ میلیارد اعتبار برای تامین هزینه های اجتناب ناپذیر استان در سال جاری صرف شده است.
رئیس سازمان برنامه و بوجه آذربایجان غربی آذربایجان غربی در خصوص اجرای برنامه آمایش سرزمینی در استان نیز اظهار کرد: فاز اول طرح مطالعات آمایش سرزمینی در استان از سال ۸۴ شروع و فاز دوم آن نیز توسط دانشگاه ارومیه از سال ۹۶ شروع شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۴ جلد از طرح مطالعات آمایش سرزمینی آذربایجان غربی آماده شده و سال آینده جلسه ای با نخبگان سطح ملی و نمایندگان استان در ارتباط با آینده نگری این طرح برگزار خواهد شد.
در ادامه پیمان آرامون معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی افزود: ۱۰هزار دستگاه تاکسی و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس بالای ۱۰ سال عمر در استان فعالیت می کنند که نیازمند نوسازی هستند.
آرامون خاطر نشان کرد: بالای ۹۰ درصدناوگان حمل و نقل عمومی استان در دست بخش خصوصی بوده و این بخش برای نوسازی این ناوگان ها نیاز مند تسهیلات بانکی و تخصیص اعتبار هستند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۹:۰۶ ق.ظ

دیدگاه


هشت × 8 =