نقش محوری رسانه‌ها در ارتقای سطح امنیت اجتماعی

نقش محوری رسانه‌ها در ارتقای سطح  امنیت اجتماعی

گروه خبر: فرمانده انتظامی آذربایجان غربی بر نقش محوری رسانه‌ها در ارتقای امنیت اجتماعی تأکید کرد.
به گزارش آراز آذربایجان سردار یحیی شرفی در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار در سالن اجتماعات نیروی انتظامی آذربایجان غربی ترتیب یافت، اظهار داشت: با همکاری اصحاب رسانه میزان آسیب‌های اجتماعی در استان کاهش یافته است.
وی به اهمیت خبر و خبررسانی در راستای ارتقای سطح اطلاعات عمومی افراد جامعه اشاره کرد و با بیان اینکه عملکرد پلیس و اصحاب رسانه در یک راستا است، افزود: همان طور که نیروی انتظامی در کاهش جرایم و پیشگیری از انحرافات اجتماعی نقش آفرین است، اصحاب رسانه نیز می‌توانند در این زمینه نقش مهمی بر عهده داشته باشند.
شرفی برقراری امنیت و آرامش در جامعه را بی‌تاثیر از عملکرد رسانه‌ها ندانست و افزود: کارکرد پلیس با رسانه همواره در یک راستا بوده و همان گونه که پلیس در تامین امنیت عمومی تلاش می‌کند، اصحاب رسانه نیز در تامین امنیت ذهنی آحاد جامعه فعالیت داشته و در همین راستا عمل می‌کنند.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی همچنین بر لزوم تحلیل وقایع و آمارهای عملکردی پلیس توسط اصحاب رسانه‌های دیداری و شنیداری تاکید و تصریح کرد: هر زمان که اخبار منتشر شده از پلیس، رویداد محور و یا با اهداف سود محوری ارائه شده و محدود به همین آمارها باشند، حتی با وجود برقراری سطح بالایی از امنیت در جامعه نیز افکار عمومی مخدوش شده و افراد ممکن است احساس آرامش نداشته باشند.
وی بر این اساس بر نقش محوری و کلیدی اصحاب رسانه در ایجاد امنیت اجتماعی تاکید کرد و افزود: خبرنگاران شاه کلیدهای تولید و نشر اخبار در جامعه بوده و چنان چه در راستای شفاف‌سازی امور و وقایع تلاش کنند بدون شک می‌توان آن‌ها را بهترین همیاران پلیس نیز معرفی کرد.
شرفی در همین راستا به انعکاس ۲ هزار و ۳۱۸ مورد خبر و توصیه پلیسی و تهیه ۷۶ مقاله در این راستا در چهار ماه امسال خبر داد و افزود: در قالب این اخبار و مقالات، معضلات اجتماعی منعکس شده و در قبال آن‌ها به آحاد جامعه اطلاع‌رسانی شده است.فرمانده انتظامی آذربایجان غربی همچنین به پخش ۱۲ هزار و ۲۴۱ دقیقه برنامه پلیسی در این مدت از صدا و سیمای مرکز استان خبر داد و افزود: این مسئله در جامعه نیز آثار مطلوب خود را به همراه داشته است.
وی به ارائه یک هزار و ۳۲۸ مورد آموزش‌های مردمی در حوزه پلیس در مدارس و ۷۶ مورد در دانشگاه‌های استان اشاره کرد و افزود: ۹۳ مورد آموزش‌های پلیسی نیز در راستای ارتقای سطح آگاهی مردم در محلات نیز انجام شده است.فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در خصوص انتشار اخباری مبنی بر اجرای طرح تفکیک جنسیتی توسط نیروی انتظامی استان و لغو کنسرت موسیقی به دنبال آن، گفت: هیچ مطلبی تاکنون در این رابطه از مقامات انتظامی استان در خصوص موافقت یا مخالفت با این مسئله منتشر نشده است.
وی با اشاره به وظایف نیروی انتظامی در تامین امنیت عمومی و انتظارات خانواده‌ها از پلیس در این خصوص، گفت: تاکید پلیس در این زمینه صرفا بر لزوم داشتن متولی اجرای کنسرت و قبول مسئولیت از سوی آن برای کنترل اجرای مناسب مراسم بوده که به محض تعیین متولی برای این مسئله، اجازه فعالیت کنسرت نیز صادر شده است.
شرفی همچنین در خصوص انتشار شایعاتی از سوی برخی رسانه‌ها مبنی بر تلاش پلیس استان بر امحای برخی القاب و واژه‌های مربوط به قومیت‌های مختلف، ضمن رد این شایعات، گفت: نیروی انتظامی استان مطابق قانون اماکن عمومی در خصوص عدم استفاده از واژه‌ها و اصطلاحات بیگانه در نام‌گذاری مغازه‌ها و اماکن عمومی، این طرح را مورد اجرا قرار داده و نسبت به تغییر نام ۳۸۹ مورد واژه بیگانه و اصطلاحات غیر متعارف در استان اقدام کرده است.
وی پلیس را متعلق به همه قومیت‌ها و مذاهب دانست و افزود: یکی از رسالت‌های اصلی رسانه نیز حفظ ارزش‌های دینی و انقلابی بوده که باید با رویکردی مناسب در همین راستا حرکت کند.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در پایان جلسه به ارائه آخرین وضعیت کلی شاخص‌های کارکردی پلیس در استان پرداخت و افزود: افزایش ۱۱۷ درصدی کشفیات مواد مخدر و ۲۱ درصدی انهدام باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر در طول چهار ماه امسال حاکی از ورود مناسب پلیس در این زمینه بوده است.
وی با توجه به اثربخشی آموزش و اطلاع‌رسانی در حوزه راهنمایی و رانندگی نیز به کاهش ۲۳ درصدی تصادفات فوتی اشاره کرد و افزود: تعداد فوت شدگان ناشی از این تصادفات نیز در این مدت ۲۲ درصد کاهش یافته است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۵:۲۷ ق.ظ

دیدگاه


− 7 = دو