موکب‌های اربعین در خوی به ۲ هزار و ۶۵۰ زائر خارجی خدمت‌رسانی می‌کنند

موکب‌های اربعین در خوی به ۲ هزار و ۶۵۰ زائر خارجی خدمت‌رسانی می‌کنند

آرازآذربایجان،فرماندار خوی گفت: ۲ هزار و ۶۵۰ زائر خارجی اربعین که از مرزهای شمال آذربایجان‌غربی وارد کشور شده بودند و قصد عزیمت به عتبات عالیات را داشتند، از خدمات موکب‌های این شهرستان طی ۲ هفته گذشته برخوردار شده اند.
ذبیح الله کاظمی افزود: امسال به همت خیّران، هیئات مذهبی، مردم و دولت سیزدهم، ۲ موکب در شهرستان خوی و سه موکب در خاک عراق برپا کرده ایم و در حال خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) هستیم.
وی اضافه کرد: از اول شهریورماه فعالیت این مواکب آغاز شده و تاکنون نیز به ۲ هزار و ۶۵۰ نفر زائر خارجی اربعین از کشورهای ترکیه ، ارمنستان ، گرجستان و جمهوری آذربایجان در قالب کاروان های جداگانه خدمات رسانی شده است .
فرماندار خوی ادامه داد: همچنین موکب العقیله و موکب العباس خوی با خدماتی از جمله اسکان، تغذیه، اطعام و برگزاری مراسم مذهبی در طول شبانه روز پذیرای سه هزار و ۶۰۰ خودرو سواری زائران اربعین از شمال استان و سایر استان های همجوار بوده اند .
کاظمی اظهار کرد: در ۲ موکب مستقر در شهرستان خوی، ۱۶۰ خادم به صورت چرخشی و ۲۴ ساعته فعالیت دارند که موکب العباس مستقر در ایواوغلی تا ۱۴ شهریور و موکب العباس واقع در روبروی دانشگاه آزاد خوی تا ۱۷ شهریورماه خدمت رسانی خواهند کرد.
وی تاکید کرد: امسال با دستور رییس جمهور و مقام عالی استان، دستگاه های خدمات رسان به صورت مداوم پشتیبانی های لازم از مواکب موجود را به نحو احسن انجام داده اند.
خوی از جمله شهرستان های در مسیر زائران خارجی وارد شده از مرزهای پلدشت، بازرگان و رازی قرار دارد؛ زائران پس از عبور از خوی، از مسیر ارومیه – نقده – پیرانشهر – تمرچین امکان حضور در خاک عراق و تشرف به عتبات عالیات را دارند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۳ ق.ظ

دیدگاه


+ پنج = 14