مهم ترین نقش مردان در دوران بارداری همسرشان چیست

مهم ترین نقش مردان در دوران بارداری  همسرشان چیست

گروه خانواده و سلامت:نقش مردان در دوران بارداری بسیار مهم است دوران بارداری، دورانی است که نه تنها برای زنان بلکه برای مردان نیز ویژگی های خاصی دارد که نیاز به آمادگی دارند.
مردان در دوران بارداری همسرشان چه وظایف و نقشی دارند؟
بارداری یکی از حساس ترین دوران زندگی یک زن است که عوامل گوناگونی روی آن تاثیر دارند.همسر و درواقع پدر نوزاد جز افرادی است که در طول این دوران پرفراز و نشیب می تواند کمک زیادی به همسر خود کند.
در برخی نقاط دنیا گروه هایی به نام گروه پدران ایجاد شده است که در آن افرادی که به زودی پدر می شوند، ثبت نام می کنند تا با مواردی همچون نوع رفتار با همسر باردار قبل و بعد از فارغ شدن و تربیت صحیح فرزند آشنا شوند. اما در اغلب مناطق دنیا هر گاه پزشک جلسه ای برای ایجاد آمادگی های لازم هنگام زایمان و روزهای پس از آن برای خانم ها برگزار می کند، پدر ها نیز امکان حضور در آن جلسه را دارند. استرس در زمان بارداری ممکن است روی سلامت مادر و جنین تأثیر منفی بگذارد، بنابراین مدیریت این دوران نیاز به اندیشیدن تدابیر مناسب دارد.
دوران بارداری، نه تنها برای زنان بلکه برای پدران نیز دورانی با ویژگی های خاص است پدرها باید به همسر خود حس اطمینان و امنیت ببخشند و به همسر خود که تمام حواسشان معطوف سلامت جنین است کمک کنند تا ارتباط آنها را با دنیای اطراف حفظ نمایند .احترام گذاشتن، صبر کردن و حضور همیشگی داشتن بهترین فرصتی است که هر مردی طی دوران بارداری می تواند در اختیار همسرش بگذارد. اهمیت نقش پدران در دوران بارداری از دید محققان
به نظر محققان ، تغییرات هورمونی ناشی از تولد فرزند در مردان بر خلق و خوی آنها تاثیر می گذارد. در حقیقت مردان حتی قبل از پدر شدن، دچار تغییرات هورمونی می شوند که در رفتار، میزان تحمل و آرامش انها تاثیر گذار است. به طور کلی این تغییرات هورموی، بدن آنها را آماده ورود به دنیای پدرانه می کند.
بررسی مطالعات نشان می دهد که در دوران بارداری خانم ها، مردان با کاهش قابل توجه میزان تستوسترون روبرو هستند. یعنی هر چه به زمان تولد فرزند نزدیکتر می شوند دچار تغییرات بیشتری در سطح هورمونها می شوند. کاهش سطح تستوسترون برابر است یا کم شدن میزان پرخاشگری، که باعث ایجاد روابط بهتر و مهربانانه با نوزاد بعد از تولد می شود.
نقش حمایتی مردان در دوران بارداری همسرشان
اگر همسرتان در دوران بارداری به سر میبرد، شما به عنوان همسر او و پدر نوزادی که در راه است وظایفی دارید که باید به خوبی به آن توجه داشته باشید، وظایفی به شرح زیر:
آگاهی خود را بالا ببرید
گاهی اوقات، فقط دانستن و درک آنچه که بر همسر شما می گذرد، گام بزرگی است، بنابراین آگاهی خودتان را در مورد مسائلی که در دوران بارداری اتفاق می افتد، بالا ببرید. چیزهای زیادی وجود دارند که باید در زمان بارداری همسر رعایت شود، بنابراین در مورد عادات غذایی، لباس، یا چیزهای جدی تری از قبیل مصرف مکمل ها و خواب صبح مطالعه کرده تا بتوانید همسر خود را حمایت کنید.
به همسرتان در زمان درگیری با حالت تهوع کمک کنید
چنانچه در مطالب قبلی بخش بارداری و نوزا گفته ایم حالت تهوع صبحگاهی می تواند یک تجربه دردناک و خسته کننده برای خانم های باردار باشد. به عنوان یک شوهر، باید در طی این زمان از همسر خود حمایت کنید. او را تشویق کنید، کنار او بایستد تا او احساس راحتی کند. فضای استراحت برای او فراهم کنید تا او بتواند در مواقع لزوم استراحت کند.
او را تشویق و حمایت کنید
همسر شما در این مرحله از زندگی نیازمند حمایت و تشویق است. بارداری دوره ای پراز فراز و نشیب های بسیار است. از طرفی، او خوشحال و هیجان زده است و از طرف دیگر، تغییرات فیزیکی، عدم قطعیت و ترس وجود دارد. در طول بارداری مهم است که او را تشویق کرده و به او یادآوری کنید که با او هستید و لازم نیست نگران باشد.
آیا شما نیز دچار افسردگی بعد از زایمان همسرتان می شوید؟
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از نمناک،شما معمولا این موضوع را پنهان می کنید اما اضطراب، برقرار نکردن روابط صمیمی با نوزاد، فراری بودن از منزل و خستگی از نشانه های افسردگی است. شاید به این فکر می کنید که همسرتان بعد از زایمان شما را تنها خواهد گذاشت. به همین علت توصیه می کنیم بیشتر در کنار همسرتان باشید تا ورود به دنیای جدید را با یکدیگر تجربه کنید.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۸:۱۴ ق.ظ

دیدگاه


− 5 = یک