مقایسه کودتای چند ساعته ترکیه با جریان فتنه سال ۸۸

مقایسه کودتای چند ساعته ترکیه با جریان فتنه سال ۸۸

وحید جلال زاده
در یک تصفیه جدید ، ده هزار کارمند توسط دولت ترکیه به بهانه احتمال ارتباط با کودتای ۱۵ جولای و جریان فتح الله گولن بیکار شدند. این خبری بود که چند روز پیش در شبکه های خبری منتشر شد. البته در چهار ماهی که از کودتای مشکوک ترکیه می گذرد اخبار این دست اخراجها و دستگیری ها ، مکرر روی خروجی خبرگزاری ها منعکس گرددیده است و اردوغان که سرمست قدرت و پیروزی بر کودتاگران می_باشد مدام برای جریان گولن و مخالفینش کرکری خوانده و تهدیدشان می کند. آمار اخراجی ها و دستگیری ها روز به روز در کشور همسایه ترکیه در حال افزایش است و ظاهرا پایانی بر آن مترتب نیست و این در حالی است که مجامع بین المللی از جمله سازمان ملل اتحادیه اروپا و موسسات و کمیسیون های حقوق بشر ،یا موضع گیری نداشته اند و یا در حد یک ژست سیاسی بوده است. در این بین تعدادی از شبکه های خبری و تلویزیونی و همچنین روزنامه ها و آژانس های خبری ترکیه نیز توسط دولت به جرم دست داشتن در کودتا یا ارتباط با گولن تعطیل گشته اند.
ترکیه در سال های اخیر با رشد اقتصادی متکی به غرب و گسترش صنعت توریسم به هر قیمت توجه بسیاری از روشنفکران داخلی را به سمت خود جلب کرده تا جائیکه به عنوان الگو برای جمهوری اسلامی مطرح می شود.
کودتای مشکوک ترکیه که چند ساعت بیشتر دوام نیاورد باعث گردید اردوغان همه مرتبطین جریان مخالفش را در گروه گولن قلع و قمع کند. این کودتای دست ساز چند ساعته در مقایسه با جریان فتنه سال ۸۸ که چند ماه کشور را معطل کرده و به آن خسارت زد تقریبا هیچ بود. فتنه ای که با اتکاء به غرب و پشتیبانی همه جانبه آمریکا شکل گرفت و سبب لطمه به چهره جمهوری اسلامی در خارج گردید.ماحصل برخورد نظام با فتنه گران در طول این هفت سال چه بوده است ؟ چند هزارنفر از مرتبطین با جریان فتنه دستگیر یا از کارهای خود در دوایر دولتی بیکار شده اند؟ چند رسانه یا روزنامه به جرم نزدیکی یا ارتباط با فتنه گران تعطیل گشته اند؟ چه تعدادی از معلمین معلق وچه تعداد مدارس غیر دولتی مظنون بسته شده اند؟باز هم تکرار می کنم نبایستی کودتای ۱۵ جولای ترکیه که از قضا به نفع هیات حاکمه تمام شد را با انقلاب مخملی فتنه ۸۸ که تمامیت نظام را نشانه رفته بود در یک ترازو سنجید . فتنه ای که هیلاری کلینتون با افتخار کمک و هدایت آن را بر عهده می_گیرد.صهیونیست ها چشم به پیروزی آن می_دوزند. حرکت خزنده و خطرناکی که می_رفت با دوپاره کردن ملت ، ایران را به لبه پرتگاه ببرد و اگر روشنگری های امام جامعه و شجاعت مثال زدنی و بصیرت تاریخی او نبود نه از تاک نشانی بود و نه از تاک نشان.البته دستگیری عده ای فریب خورده در خیابان ها حین انجام خرابکاری علیه اماکن عمومی و مایملک مردم و البته تعدادی از عناصر سیاسی که به صورت عریان در حال توطئه و چنگ کشیدن بر چهره پاکترین نظام بودند کمترین کاری بود که می شد انجام داد. اما تعداد همه اینها به چند ده نفر نمی رسد که همگی در محاکم عمومی و قانونی محکوم گردیده اند.
مسول امنیتی ، نماینده ستاد در شورای نگهبان و تعدادی از مشاورین موسوی اینک به عنوان وزیر در دولت یازدهم حضور دارند.مسئول رسانه ای ستاد که عضویت موثر در حوادث دهه هفتاد تحکیم وحدت را در کارنامه خود داشت و به لطف و بورس جمهوری اسلامی در کشور انگلیس مشغول به تحصیل بود در ایام انتخابات برای فعالیت در انتخابات به ایران آمده و پس از حوادث فتنه بدون کمترین مشکل دوباره به سر درس و مشق خود در انگلیس برگشت. کمترین کاری که این آقا مسبب آن بود ترتیب مصاحبه معروف و ضد امنیت ملی با رسانه های خارجی بود که در آن موسوی خود را پیروز انتخابات با فاصله زیاد از رقباء خواند.بسیاری از اعضاء ستادهای سران فتنه در ایام انتخابات اینک در پست های مختلف در دولت به ایفای نقش مشغولند بدون اینکه نظام مانع ایشان شود.
روزنامه ها و رسانه های حامی فتنه در آن ایام الان همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند.
نگاهی به لیست افراد و اشخاصی که به طور علنی و با صدور اطلاعیه از هر کدام سران فتنه حمایت کرده اند در اینترنت در دسترس عموم است .برخی از هنرمندان ، دانشگاهیان ، روزنامه نگاران و… سوال اینجاست ؟ کدام یک از این افراد مورد بازداشت یا تعلیق قرار گرفته اند الاّ آن چند نفری که در بالا ذکرشان گذشت .
چند سال پیش رهبری فرزانه انقلاب در توصیف مقام حضرت امیرالمومنین علی (ع)و مظلویت رفته بر او ، تعبیر زیبایی را در باب هم جنسی مظلومیت مولا و نظام جمهوری اسلامی بیان فرمودند : مقتدر مظلوم.هاضمه وسیع نظام اسلامی و مشی الهی امام خامنه ای سبب شده است رافت و مهربانی و مدارا جای خشم کور بنشیند و غمض عین اصل باشد و خطاپوشی مقدم .ولی این روش نبایستی باعث گستاخی عده ای شود که هنوز چشم به شعله وری آتش فتنه دارند و البته نبایستی هم باعث کم فروغی بصیرت نیروهای انقلابی و تلاش برای خشکاندن چشم فتنه گران شود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۸:۲۴ ق.ظ

دیدگاه


× 4 = بیست چهار