مستندنگاری قاتل ادبیات است

مستندنگاری قاتل ادبیات است

گروه فرهنگی:رضا امیرخانی گفت: متأسفانه قسمت رسمی دستگاه‌های فرهنگی ما سراغ مستندنگاری رفته که به نظرم قاتل ادبیات است.رضا امیرخانی داستان‌نویس با حضور در نشستی در دانشگاه تهران درباره مستندنگاری گفت: به نظر من مستندنگاری از زمره اشتباهات متولیان فرهنگ در کشور است.
وی افزود: با انتشار کتاب «دا» عملاً ما یک قسمت از ادبیات را از دست دادیم. انتشار این کتاب یعنی رفتن به سمت مستندهای داستانی که امروزه شاهد آن هستیم.
امیرخانی گفت: من فکر می‌کنم با انتشار این کتاب‌ها قسمت مهمی از ادبیات جنگ را به باد دادیم؛ یعنی جلوی پیشرفت ادبیات جنگ را که بالنده بود گرفتیم؛ مسیرهایی که احمد دهقان و محمدرضا بایرامی به دنبال باز کردن آن‌ها بودند از بین رفتند.
این مسیرها بسته شدند و به سمت مستند داستانی رفتند و من تصورم این است که مستندنگاری از زمره اشتباهات متولیان فرهنگ است.وی افزود: به نظر من چنین آثاری در ساخت ادبیات نقشی ندارند اما در تخریب می‌توانند نقش داشته باشند و به نظرم این نقش را خیلی خوب ایفا کردند.
امیرخانی گفت: متأسفانه قسمت رسمی دستگاه‌های فرهنگی ما به سراغ مستندنگاری رفته است که به نظرم قاتل ادبیات است این درحالی است که داستان‌نویسی می‌تواند محل زایش باشد نه مرگ.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از مهر،وی افزود: در حال حاضر ما یک ادبیات کارخانه‌ای به نام مستندنگاری درست کرده‌ایم که بزرگ‌ترین ظلم را به ادبیات بالنده هویت‌گرا انجام داده‌ایم.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۷:۵۵ ق.ظ

دیدگاه


+ 6 = چهارده