نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان غربي:

مسئولان باید با عزم جهادی موانع تولید و مشکلات مردم را مرتفع کنند

گروه خبر: امام جمعه ارومیه با اشاره به تذکر چندین باره مقام معظم رهبری نسبت به رفع موانع تولید از سوی مسؤولان گفت: مسؤولان باید با عزم جهادی وارد مشکلات واحدهای تولیدی شده و سریعا موانع تولید را مرتفع کنند. به گزارش آرازآذربایجان ، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه با اشاره به فرا رسیدن ۲۳ ذیحجه با عنوان روز مباهله اظهار کرد: برای همه مسلمانان گرامیداشت روز مباهله ضروری است.
وی افزود: علما باید جریان روز مباهله را در مجالس مطرح کنند تا فضیلت حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) و حسنین بر فرزندانمان بیشتر مشخص باشد.
امام جمعه ارومیه از همه مردم و مسؤولان برای گرامیداشت با عظمت روز غدیرخم تقدیر کرد و با اشاره به فرا رسیدن ۳۱ مرداد ماه با عنوان روز جهانی مساجد نیز گفت: با گرامیداشت این روز وحشیت رژیم غاصب صهیونیستی به جهانیان نشان داده می‌شود و هم مردم نسبت به عملکرد مساجد حساس‌تر می‌شوند‌.
وی با بیان اینکه مساجد کانون‌های توحید هستند، تصریح کرد: محور انقلاب هم مساجد بودند، پس باید مساجد را زنده نگه داشته و مشکلاتی که باعث کم رونقی مساجد می‌شوند، را آسیب شناسی کنیم.
قریشی با بیان اینکه مدیران و متولیان مساجد باید سرآمد محلات باشند، اذعان کرد: باید علت حضور کم‌رنگ جوانان در مساجد بررسی شود و نفوذ جوانان به هیات امنای مساجد را نیز شاهد باشیم.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار مقام معظم رهبری با هیات دولت به مناسبت هفته دولت اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در خصوص دو مقوله مهم اقتصادی و اجتماعی رهنمودهای زیادی به دولتمردان ارائه کردند.
امام جمعه ارومیه خاطر نشان کرد : اگر مسؤولان به صورت جهادی وارد حل مشکلات شوند کشورمان تکه‌ای از بهشت خواهد بود.
وی اضافه کرد: هر مدیر باید میز خود را وسیله‌ای برای جمع آوری توشه آخرت خود دانسته و کارهای خود را ارزیابی کند تا کم و کاستی‌های اقدامات خود را پوشش دهد.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند باید به تولیدکنندگان به چشم جهادگران در راه خدا نگاه کنیم، گفت: دولتمردان و مسؤولان باید از تولیدکنندگان حمایت کنند.
قریشی همچنین با اشاره به تذکر چندین باره مقام معظم رهبری نسبت به رفع موانع تولید خاطر نشان کرد: مسؤولان باید با عزم جهادی وارد حوزه مشکلات تولیدکنندگان شده و سریعا این موانع را مرتفع کنند.
وی هدف اسلام را تقسیم ثروت در بین عموم مردم به صورت عادلانه ذکر و اظهار کرد: اما متاسفانه مدیران اقتصادی روند خوبی در کشور ایجاد نکرده‌اند و فاصله ثروتمندان و فقرا بیشتر شده است.امام جمعه ارومیه ادامه داد: اسلام با سرمایه‌داری مخالف بوده و به دنبال گشایش زندگی مردم است.وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه فرهنگ اساس یک جامعه است، تصریح کرد: دشمن با تمام قوا به فرهنگ دینی و اسلامی ما حمله کرده و باید مدیران و مسؤولان ما نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.
وی اضافه کرد: مدیران اسلامی باید نسبت به فرهنگ زیرمجموعه خود حساس و پیگیر باشند.
قریشی اذعان کرد: موازین دینی باید از جانب تمام مدیران در کشور رعایت شود و مباحث دینی و فرهنگی باید تقویت شوند.
وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم نیز گفت: باید از افراط و تفریط در مجالس جشن و عزاداری پرهیز کرد و روزهای آتی جشن‌های اهل بیت را در پیش داریم که باید گرامی‌ داشته شوند و از ترویج فرهنگ غلط استقبال زودتر از ماه محرم جلوگیری شود.

نوشته شده توسط admin در جمعه, ۰۱ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۴:۴۳ ب.ظ

دیدگاه


چهار − = 0