نماينده مردم پيرانشهر در مجلس:

مردم از آشفتگی در اداره امور کشور و تحریم های داخلی رنج می برند

مردم از آشفتگی در اداره امور کشور و تحریم های داخلی رنج می برند

گروه خبر: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در واقع ما در داخل سیاست گذاری غلطی داریم گفت: مردم از آشفتگی در اداره امور کشور و تحریم¬های داخلی رنج می¬برند.
به گزارش آرازآذربایجان ، رسول خضری نماینده پیرانشهر و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنگ اقتصادی تحمیلی گفت: در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی کاملا با تحریم های خارجی آشنا هستیم و راهکارهای دور زدن آن را یاد گرفته ایم. اما ما در حال حاضر از تحریم های داخلی رنج می بریم.او ادامه داد: در واقع ما در داخل سیاست گذاری غلطی داریم.
همچون بخشنامه های خلق الساعه و عدم توجه به اقتصاد مرز نشینان و تجارت و… عملا این موارد تبدیل به تحریم های داخلی شده و تحریم های داخلی بدتر از تحریم های خارجی بر اقتصادمان اثر گذاشته است.این نماینده مجلس با اشاره به شعار سال، تاکید کرد : در سالی که به نام رونق تولید نامگذاری شده است اگر قرار باشد کشور اینگونه اداره شود که نمی توان شاهد رونق در تولید بود. تحریم های داخلی موجب وضعیت موجود کشور شده است.
ما در کشور با بی برنامه گی و آشفتگی در اداره اقتصادی کشور روبرو هستیم. به همین دلیل بیشترین ضرر به دلیل تحریم های داخلی است.
خضری در خصوص راهکار عبور از جنگ اقتصادی تحمیلی،گفت: اگر دولت، هیات وزرا و شخص رئیس جمهور در راس قوه مجریه باید به فکر حل مشکلات مردم باشند. همچنین نمایندگان هم می توانند بیشتر به فکر حل این مشکلات باشند.
چند درصد از قوانینی که در مجلس مصوب می شود به درد مشکلات کنونی جامعه می_خورد؟ او تصریح کرد: کمتر از ۱۰ تا ۲۰ درصد طرح ها و لوایح در راستای حل مشکلات فعلی و فوری جامعه است. البته قبول دارم که مجلس باید سیاست های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای کشور داشته باشد اما در شرایطی که ما در جنگ تحمیلی اقتصادی هستیم باید برنامه های فوری برای حل مشکلات مردم داشت.این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: نمایندگان پل ارتباطی مردم و مسئولین هستند و مطالبه گر حقوق بجای مردم هستند. اگر قرار باشد ما نسبت به مشکلات مردم کم توجه باشیم هم به جامعه لطمه زده ایم و هم به خودمان و دودش به چشم جامعه و خودمان می رود.خضری همچنین در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم اصلاح الگوی مصرف در کشور اشاره کرد و گفت: هر چند که اصلاح الگوی مصرف یک اقدام زمان بر است چون این کار نیازمند فرهنگسازی است و فرهنگسازی نیاز به آموزش دارد و آموزش هم زمان بر است بنابراین نمی توان این فرهنگسازی را یک ماهه ی دو ماهه ایجاد کرد. او ادامه داد: فرهنگسازی برای اصلاح الگوی مصرف نیاز به یک زمان ۲۰ تا ۳۰ ساله دارد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۸ ق.ظ

دیدگاه


− 3 = پنج