مجلس انواع استخدام‌ها را ساماندهی می‌کند

گروه خبر: رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی گفت:ساماندهی استخدامی‌ها یکی از طرح‌های مجلس است که در این راستا کل استخدامی‌ها که هم اینک ۲۰نوع استخدام و جذب نیرو در کشور وجود دارد، ساماندهی شده و کلیات آن تصویب و جزئیات آن در مجلس چکش‌کاری می‌شود. به گزارش آراز آذربایجان، حجت‌الاسلام سیدسلمان ذاکر ، با اشاره به اینکه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی دو طرح را در حال پیگیری دارد اظهار داشت: یکی از آنها طرح تسری فوق العاده خاص کارمندان قوه قضائیه و دستگاه‌های تابعه آن مانند سازمان امور بازرسی، اسناد و املاک و پزشکی قانونی و زندان‌ها است.
وی تصریح کرد: در این راستا افزایش فوق العاده خاص قضات بدون اینکه بار مالی برای دولت داشته باشد انجام شده و از حقوق دارایی‌های قوه قضائیه و از بودجه سالانه استفاده می‌شود.عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: این موضوع اخیرا در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصویب شده و جزئیات آن بررسی می‌شود.
وی در ادامه افزود: همچنین ساماندهی استخدامی‌ها یکی از این طرح‌ها است که در این راستا کل استخدامی‌ها که هم اکنون ۲۰ نوع استخدام و جذب نیرو در کشور وجود دارد، ساماندهی شده و کلیات آن تصویب و جزئیات آن چکش‌کاری می‌شود که هم اینک ادامه دارد و بنابراین با تصویب این طرح، تنها دو نوع استخدام وجود خواهد داشت.
حجت الاسلام ذاکر اظهار داشت: در یکی از استخدام‌ها، کارمندان یک سال پیمانی تا سه سال فعالیت خواهند کرد و کارمندان سه سال به بالا قطعی و رسمی خواهند شد.
وی تصریح کرد: یعنی هر کس بخواهد به موسسات دولتی و دستگاه‌های اجرایی وارد شود در ابتدا باید آزمون دهد و پس از یک سال آزمایشی و دو سال پیمانی، در سال سوم رسمی می‌شود.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنابراین کارمندان شرکتی، خدماتی، کار معین، تجمیع، ضمن خدمت، همه با یک آزمون به رسمی تبدیل می‌شوند که همین خود تحولی عظیم در سلامتی، شفافیت و کارآمدی اداره جات خواهد داشت.
وی اظهار داشت: این طرح، ظرف یک ماه در کمیسیون‌ها مطرح شده و در نوبت طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی خواهد رفت.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۴ ب.ظ

دیدگاه


1 + پنج =