نماينده مردم سلماس در مجلس شوراي اسلامي:

مجلس از سیاست تنش زدایی دولت حمایت می کند

مجلس از سیاست  تنش زدایی  دولت  حمایت می کند

گروه خبر:نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت که مجلس از سیاست باز و تنش زدایی دولت و از گشایش روابط جدید با دولت عربستان، امارات و سایر کشورهای منطقه حمایت همه جانبه می کند و همچنین از ادامه مذاکرات برجامی در صورت تأدیب کشور آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا با اقتدار کامل جمهوری اسلامی ایران حمایت خواهد کرد.
به گزارش آراز آذربایجان، یعقوب رضازاده در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سال ۱۴۰۲ با فرمایشات مقام معظم رهبری به دولتمردان، ملت در خصوص کاهش و مهار تورم و افزایش تولید داخلی عطرآگین است، قطعا توجه و تلاش دولت و مجلس در تحقق این شعار سال عملی و موثر خواهد بود.
وی افزود: در توصیه مقام معظم رهبری به سران سه قوا و نیروهای مسلح ضمن تلاش برای خودسازی، تحقق شعار سال به فعالیت دستگاه دیپلماسی کشور در عرصه بین المللی مبنی بر اینکه تحولات جهانی در سال جدید به نفع دنیای اسلام به ویژه جمهوری اسلامی ایران است اشاره فرمودند و بر شکست آمریکا و اسرائیل در تمام عرصه های بین المللی تاکید کردند، لذا مجلس شورای اسلامی از سیاست باز و تنش زدایی دولت و از گشایش روابط جدید با دولت عربستان، امارات و سایر کشورهای منطقه به ویژه همسایگان حمایت همه جانبه می نماید و همچنین از ادامه مذاکرات برجامی در صورت تأدیب کشور آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا با اقتدار کامل جمهوری اسلامی ایران حمایت می کند.
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه خطاب به رئیس جمهور کشور آذربایجان اعلام کرد که بی جهت به دام عنکبوتی دولت غاصب و صهیونیستی اسرائیل نیفتاده و در مرزهای ایران اسلامی رجز خوانی نکند، چراکه یک گردان بسیجی ما در مقابل چندین لشکر جمهوری آذربایجان می تواند صف آرایی و مقابله کند.
نماینده مردم سلماس در خصوص مشکلات حوزه انتخابیه اش در تذکری به وزیر امور خارجه خواستار گشایش نهایی مرز کوزه رش شد و گفت: از وزیر کشور نیز می خواهیم با استفاده از اختیارات خود برای بازگشایی بازارچه مرزی کوزه رش اقدام کند.
رضازاده به وزیر نیرو نیز در خصوص آغاز عملیات فاضلاب سلماس، انشعاب آب به ۶۹ روستای منطقه انتخابیه تذکر داد و از وزیر بهداشت و درمان خواست تا نسبت به تکمیل پروژه بیمارستان ۲۴۰ تختخوابی و تکمیل ساختمان دیالیز اقدام کند.
وی به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص واگذاری اعتبار سد زولا نیز تذکراتی داد و از وزیر راه و شهرسازی تکمیل طرح مسکن ملی را خواستار شد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین در تذکرات دیگری خطاب به وزارت آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی بر اجرای صحیح طرح رتبه بندی معلمان و پرداخت بدون چون و چرای مطالبات آنان تاکید کرد.
رضا زاده همچجنین تذکری به رئیس جمهور داشت و تعیین تکلیف استخدام پرستاران و لیسانسه های مامایی دوران کرونا که کار خودشان را از دست داده اند و تعیین تکلیف و استخدام نهضتی های بعد از سال ۹۲ را درخواست کرد.
نماینده مردم سلماس در پایان خواستار گازرسانی به روستاهای حوزه انتخابیه اش شد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۹:۱۶ ق.ظ

دیدگاه


شش + = 11