رئيس شوراي اسلامي شهر اروميه:

مجتمع های فرهنگی – هنری در ارومیه ایجاد شود

مجتمع های فرهنگی – هنری در ارومیه ایجاد شود

گروه خبر: رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه درحوزه فرهنگی شهر ارومیه دچار غفلت هستیم، بر ضرورت احداث مجتمع های فرهنگی – هنری در شهر تاکید کرد.
به گزارش آراز آذربایجان، حجت الاسلام محمد خلیل پور در نشست با مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی جمعی از فعالان حوزه دینی و مذهبی ارومیه با اشاره به ساخت بقعه ابن خلیلان اظهار کرد: در خصوص بقعه ابن خلیلان آرزو داریم که این بقعه به یک تشکیلات فرهنگی مهم و تأثیرگذار مبدل شده و تلاش خواهیم کرد این مناطق به مجموعه مهدوی، دینی و اسلامی تبدیل شود.
وی افزود: محمد ابن خلیلان شناسنامه فرهنگی-مذهبی شهر ارومیه است و باید در مناطق اطراف آن شاهد احداث و افتتاح مجتمع‌های فرهنگی-مذهبی از جمله یک حوزه علمیه بین المللی برای طلاب کشورهای ترکیه و آذربایجان باشیم.
رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در این حوزه دچار غفلت هستیم و همانند بسیاری موارد دیگر در این خصوص نیز دچار عقب ماندگی و عدم برنامه ریزی هستیم.
خلیل پور ادامه داد: اوقاف در اطراف بقعه ابن خلیلان ۲۰ هزارمتر مربع زمین دارد که ضرورت برنامه ریزی برای بهره برداری از این زمین‌ها با اهداف فرهنگی و مذهبی ضروری به نظر می‌رسد.
وی تصریح کرد: شهرداری ارومیه در این منطقه بالای ۵۰ هزار مترمربع زمین دارد که می‌تواند تحول فرهنگی و مذهبی را سبب شود و چون منطقه محروم است ضرورت سرمایه گذاری در آنجا ضروری به نظر می‌رسد.
خلیل پور یادآور شد: کاربری‌های تفریحی، تجاری، سیاحتی، مذهبی و فرهنگی از جمله مواردی است که می‌توان برای آن زمین‌ها تعریف و از آنها به نفع شهر و مردم بهره برد.
وی عنوان کرد: ارومیه پتانسیل بسیار بالایی برای توسعه دارد اما از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرمان غفلت کرده و برنامه ریزی و هدف گذاری لازم را انجام نداده ایم.خلیل پور یادآور شد: ارتباطات بین مدیریت شهری، تبلیغات اسلامی و هیئات مذهبی ضروری بوده و در بحث محرومیت زدایی می‌توانند همکاری‌های خوبی را داشته باشند و استاندار آذربایجان غربی نیز در این راستا دغدغه‌هایی جدی دارد و می‌توانیم از وی نیز در این راستا کمک بگیریم.
وی ادامه داد: برای آینده شهر ارومیه هر کاری از دستمان بربیاید انجام خواهیم داد تا شهرمان را از وضعیت فعلی دربیاوریم و ان شاء الله زحمات همه نتیجه می‌دهد.خلیل پور ضمن تشریح بودجه فرهنگی شهرداری ارومیه در قالب سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، به مواردی همچون تخصیص برای والیبال، حقوق، بیمه و مزایا و همچنین هزینه‌های جاری و والیبال اشاره کرد و گفت: از طرفی رقمی هم که اعلام می‌شود همیشه تحقق نمی‌یابد و بخشی از همان بودجه محقق می‌شود.
وی با بیان مشکلات عدیده شهرداری در خصوص تأمین بودجه و درآمدزایی تصریح کرد: شهرداری از کمک‌های دولتی محروم است و رقم اعتبارات سالانه تخصیص یافته از سوی دولت بسیار ناچیز است.خلیل پور عنوان کرد: زمانی شهرداری پول و هزینه لازم برای تعمیر و مرمت مساجد را داشت و بسیاری از مساجد نیز توسط شهرداری مرمت و تعمیرات لازم انجام شد اما هم اکنون امکان این مهم وجود ندارد
Arazazarbaijankhabarname@gmail.com

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۸:۳۹ ق.ظ

دیدگاه


× هفت = 56