معاون وزير راه و شهرسازي:

قطار تا پایان امسال به ارومیه می‌رسد

قطار تا پایان امسال به ارومیه می‌رسد

گروه خبر:معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از ایستگاه راه‌آهن ارومیه گفت: تا پایان امسال قطار به شهرستان ارومیه خواهد رسید.
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه علی نوزاد عصر امروز به دنبال سفر یک روزه خود به آذربایجان غربی، حین بازدید از مراحل اجرایی طرح ملی احداث آزادراه ارومیه به تبریز، نسبت به تامین اعتبار طرح راه‌اندازی سیستم روشنایی قطعه یک آزادراه ارومیه به تبریز به طول ۲۴ کیلومتر و به ارزش ۲۰ میلیارد ریال قول مساعد داد.وی به دنبال برگزاری نشستی مشترک با مجری طرح، ضمن بررسی چالش‌ها و مشکلات این طرح و صدور دستورات لازم، تصریح کرد: این پروژه با مشارکت جدی و سرمایه‌گذاری بخش خصوص در دست اجراست.
نوزاد در ادامه از پل میان‌گذر دریاچه ارومیه و قطعات ۱ و ۲ آزادراه ارومیه به تبریز بازدید کرد.
وی در این بازدید، پل میان‌گذر دریاچه ارومیه را در توسعه حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی موثر دانست و افزود: با ساخت این پل مسافت ارومیه به تبریز از ۲۶۵ کیلومتر به ۱۳۰ کیلومتر کاهش یافته و در زمان تردد این محور حدود یک و نیم ساعت صرفه‌جویی می‌شود.معاون وزیر راه و شهرسازی پیش از این بازدید از ایستگاه راه‌آهن نقده نیز بازدید کرد و با اشاره به پیشرفت اجرایی ۷۴ درصدی آن گفت: این طرح تا پایان امسال تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با توجه به اینکه عملیات زیرسازی و ریل‌گذاری خط ریلی مهاباد به نقده در دست اقدام است، گفت: طی ماه‌های آینده شهرستان نقده به خط ریلی کشور متصل می‌شود.
وی با اشاره به اعلام آمادگی سرمایه‌گذار خارجی برای مشارکت در اتمام این طرح، بر لزوم تسریع در روند اجرایی آن تأکید و تصریح کرد: عملیات زیرسازی خط ریلی نقده به ارومیه هم‌اکنون در دست انجام است.نوزاد همچنین در سفر یک‌روزه خود، ضمن بازدید از ایستگاه راه‌آهن ارومیه، گفت: تا پایان امسال قطار به ارومیه نیز خواهد رسید.
گفتنی است ۸۵ کیلومتر از طرح ملی احداث راه‌آهن ارومیه به مراغه به طول ۱۸۵ کیلومتر، تا کنون با هزینه‌کرد. یک هزار و ۵۶۱ میلیارد ریالی و پیشرفت اجرایی ۳۴ درصدی، به بهره‌برداری رسیده است و عملیات ساخت ساختمان اصلی ایستگاه با پیشرفت اجرایی ۶۸ درصدی، در دست اجراست.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۲ ق.ظ

دیدگاه


9 − = سه