فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد زیر ذره بین بهزیستی آذربایجان‌غربی قرار دارد

فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد زیر ذره بین بهزیستی آذربایجان‌غربی قرار دارد

آرازآذربایجان، مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، فعالیت کمپ های ترک اعتیاد با دقت زیر ذره بین بازرسان این نهاد قرار دارد و کمپ هایی که موارد اعلامی را رعایت نکنند، تعطیل خواهند شد.
پروین محمدپوری افزود: در پی حادثه اتفاق افتاده در یکی از استان های کشور، بازنگری نحوه فعالیت این مراکز با همکاری دستگاه های متولی از جمله بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و دادستانی در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه ۲۰ کمپ تریاک اعتیاد در آذربایجان غربی وجود دارد، اضافه کرد: طی بازدید از این مراکز، برای مدیران ۶ کمپ ترک اعتیاد به دلیل دارانبودن دستورالعمل های قانونی از جمله زیرساخت اطفای حریق و براساس چک لیست های جدید ابلاغ شده، اخطارهای لازم داده شده است.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: همچنین در راستای کمک به افراد پاک شده و جلوگیری از ابتلای دوباره افراد به مواد مخدر، این سازمان تسهیلات اشتغالزایی با سود کم در اختیار آنها قرار خواهد داد که امسال به ۱۸۰ نفر از پاک شده ها وام پرداخت شده است.
به کمپ ترک اعتیاد “گام اول رهایی ” واقع در شهرستان لنگرود حوالی ساعت ۵:۴۵ دقیقه صبح روز جمعه دچار حریق شد و در جریان این آتش سوزی ۳۲ نفر از افراد بیستری و خدمه مرکز جان باختند و ۱۷ نفر دیگر مصدوم شدند.
هم اکنون ۲۰ مرکز نگهداری از معتادان متجاهر در آذربایجان غربی با ظرفیت به طور میانگین ۵۰ تا ۶۰ نفر در هر مرکز فعال است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱:۱۲ ب.ظ

دیدگاه


× 9 = بیست هفت