نماينده مردم اروميه درمجلس:

فراکسیون احیای دریاچه ارومیه در مجلس دهم تشکیل می شود

فراکسیون احیای دریاچه ارومیه در مجلس دهم تشکیل می شود

گروه خبر: نائیب رئیس کمیسیون عمران و نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: فراکسیون احیای دریاچه ارومیه در مجلس دهم تشکیل می شود.سیدهادی بهادری اظهار کرد: پس از پایان هر دوره مجلس، فراکسیون های تشکیل شده از اعتبار ساقط می شود و به تبع آن در مجلس دهم شورای اسلامی نیز بر اساس حساسیت موضوع به دنبال ایجاد فراکسیون احیای دریاچه ارومیه هستیم.
وی همچنین با اشاره به وضعیت رو به بهبود دریاچه ارومیه افزود: از دولت تدبیر و امید به علت توجه به احیای دریاچه ارومیه نهایت قدردانی را داریم.بهادری همچنین در رابطه با تبدیل ارومیه به منطقه ویژه اقتصادی اظهار کرد: طرح موضوع منطقه ویژه اقتصادی ارومیه توسط دولت طی لایحه ای به مجلس ارائه و در مجلس نهم رد شد و با توجه به رایزنی های صورت گرفته با معاون اجرایی رئیس جمهوری، موضوع منطقه ویژه اقتصادی ارومیه دوباره طی لایحه ای به مجلس ارائه شد که خوشبختانه در مجلس دهم مورد تصویب قرار گرفت.
وی افزود: ارومیه دارای پتانسیل های عظیم تجاری و اقتصادی است که امیدواریم تبدیل شدن آن به منطقه ویژه اقتصادی نقش بسزایی در توسعه منطقه ایفا کند.
نماینده مردم ارومیه در خانه ملت با بیان اینکه سال ها در انتظار شنیدن سوت قطار در ارومیه هستیم، اظهار کرد: اگر اعتبارات لازم از صندوق توسعه ملی اختصاص یابد، به زودی شاهد اتمام پروژه راه آهن ارومیه خواهیم بود.
وی در ادامه با انتقاد از راکد ماندن پروژه کشتارگاه صنعتی ارومیه گفت: احداث کشتارگاه صنعتی ارومیه از سال ۸۶ آغاز شده ولی متاسفانه پیشرفت فیزیکی قابل توجهی ندارد و گوشت های توزیع شده در ارومیه، در برخی موارد در اماکن غیر رسمی و غیر بهداشتی ذبح می شود که با توجه به این موارد، ضرورت بهره برداری از کشتارگاه صنعتی ارومیه بیش از پیش احساس می_شود.بهادری افزود: پیگیری برای بهبود وضعیت بیمارستان های فعلی به خصوص اورژانش بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه را در دستور کار قرار داریم.نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخورد تند و زننده ماموران سد معبر شهرداری ارومیه با کسبه بازار قدیم ارومیه بیان کرد: هیچ دستوری مبنی بر ورود ماموران سدمعبر شهرداری ارومیه به بازار قدیمی ارومیه صادر نشده و این اقدام خودسر بوده است به طوری که ۴۰۰ نفر از کسبه بازار قدیم ارومیه طوماری در راستای اعتراض به نحوه برخورد ماموران سدمعبر شهرداری ارومیه به امضا رسانده و تحویل نماینده ولی فقیه در استان و فرمانده انتظامی آذربایجان غربی داده اند که در حال پیگیری است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر دلایل انتقاد دو طرفه وی با شهردار ارومیه بیان کرد: شهردار ارومیه یکی از فعالترین شهرداران پس از انقلاب است ولی هم اکنون می توانم بیش از ۱۰۰ اشکال از عملکرد ضعیف شهرداری ارومیه بیان کنم و در حالت کلی به شهردار ارومیه نقد داریم و فکر می_کنم قاطبه مردم به عملکرد شهرداری نقد دارند.بهادری افزود: به شورای اسلامی شهر ارومیه بارها گفته ایم که شهرداری را نقد کنید چرا که منجر به توسعه شهر می شود.وی همچنین با اشاره به انتخابات پیش روی شوراهای اسلامی شهر و روستا اضافه کرد: انتخابات شوراها نباید سیاسی شود و البته اگر انتخاب شهرداران کلانشهرها نیز به صورت انتخابات مردمی برگزار شود، این امر مانع از سیاسی عمل کردن شوراها خواهد شد.نماینده مردم ارومیه در خانه ملت افزود: شورا محلی برای افراد تخصصی است که باید مردم در انتخاب خود نهایت دقت را به عمل آورند.
همچنین فرماندار ارومیه گفت: اجرای روش_های نوین آبیاری روند احیای دریاچه ارومیه را سرعت می بخشد.
عباس حسن خانی در آیین کلنگ زنی طراحی و اجرای شبکه آبیاری تحت فشار اراضی پایاب رودخانه نازلو در روستای عسگرآباد کوه ارومیه با اشاره به مسائل مهم و دغدغه های مردم ومسئولان استانی افزود: بحران آب، بحران ملی و جهانی می_باشد و معضل خشک شدن دریاچه ارومیه یک بحران زیست محیطی است.وی ادامه داد: باید از تمام دست اندرکاران توسعه استان و احیای دریاچه ارومیه قدردانی شود و به این امر مهم توجه گردد که تمامی سرمایه های هزینه شده در پروژه های احیای دریاچه ارومیه نه بعنوان هزینه بلکه سرمایه گذاری برای استان و توسعه آن می_تواند باشد.فرماندارارومیه بر ضرورت بهینه سازی آب مصرفی در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: با اجرای روشهای نوین آبیاری و مشارکت کشاورزان می توانیم تا حد زیادی علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب و حفظ ذخایرآبی روند احیای دریاچه ارومیه را تسریع ببخشیم. وی با اشاره به محدودیت و کمبود منابع آبی و سفره های زیر زمینی، ادامه داد: در حال حاضر مهم‌ترین معضل در زمینه آب بوده و باید در این زمینه برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد و در راستای تغییر و ارتقای شرایط موجود اقدامات لازم اجرایی و عملیاتی شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز دراین مراسم با بیان اینکه روستای عسگر آباد کوه شهرستان ارومیه از روستاهای مستعد در زمینه کشاورزی محسوب می‌شود، اظهار داشت: امروز این طرح در حدود ??? هکتار از اراضی کشاورزی روستای عسگر آباد کوه کلنگ‌زنی شده و با اجرای طرح ?? درصد در مصرف آب صرفه‌جویی خواهد شد.
هادی بهادری با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم دریاچه ارومیه و کشاورزی خود را از دست بدهیم، عنوان کرد: با اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان بخش کشاورزی ارتقا خواهد یافت و میزان مصرف آب نیز کاهش می‌یابد و نیز زمینه تسریع احیای دریاچه ارومیه فراهم می‌شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز خوشحالیم که با تلاش مردم و دستگاههای اجرایی ذیربط در زیر پل دریاچه ارومیه سطح آب نیم متر بالا آمده، برخلاف سال‌های قبل که سطح آن پایین‌تر از وضعیت فعلی بود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۷:۳۸ ق.ظ

دیدگاه


9 + شش =