رييس بازرسي کل کشور در اروميه:

عملکرد دستگاه های متولی احیای دریاچه ارومیه بررسی می شود

عملکرد دستگاه های متولی احیای دریاچه ارومیه بررسی می شود

گروه خبر: رییس بازرسی کل کشور از ماموریت به بازرس‌کل آذربایجان غربی برای نظارت بر عملکرد دستگاه‌های متولی احیای دریاچه خبر داد.
به گزارش آراز آذربایجان،ذبیح الله خدائیان در بازدید از دریاچه ارومیه با اشاره به موقعیت مهم دریاچه ارومیه، به روح‌اله محبوبی بازرس کل استان آذربایجان غربی مأموریت داد بر عملکرد دستگاه‌های متولی احیای دریاچه و وضعیت تخصیص اعتبار برای این موضوع، نظارت لازم را انجام دهد.
وی به بازرس‌کل استان آذربایجان غربی دستور داد تکالیف دستگاه‌های متولی احیای دریاچه ارومیه و وضعیت اجرای این وظایف را به صورت مستمر مورد نظارت قرار دهد و چنانچه دستگاه یا مسئولی به این موضوع توجه لازم نداشته را به مردم و مراجع ذی‌صلاح معرفی کند.ذبیح الله خدائیان همچنین در آئین تودیع و معارفه مدیرکل بازرسی آذربایجان غربی افزود: در خصوص مفاد این قانون، هر مسؤولی کوتاهی کند، به مرجع قضائی اعلام می‌شود و طبق قانون با او برخورد خواهد شد.
وی اضافه کرد: حمایت از مسؤولان پاکدست در کنار برخورد با مدیران خائن به مردم، راهبرد اصلی این سازمان در برخورد با فساد است که با جدیت تمام آن را دنبال می‌کنیم.
خدائیان اظهار کرد: بر خلاف تبلیغات دشمن که با زدن بر طبل فساد سیستماتیک، همه مسؤولان کشور را فاسد معرفی می‌کند، اکثریت مدیران در نظام مقدس جمهوری اسلامی، پاکدست، متدین، مؤمن و زحمتکش و دلسوز هستند.رییس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: وظیفه سازمانی ایجاب می‌کند که در راستای خنثی سازی توطئه دشمنان، با شفاف سازی، حمایت از مدیران پاکدست، متدین و متعهد و همچنین برخورد جدی و قاطع با مدیرانی که خیانت می‌کنند و فساد دارند، تمام توان خود را به کار گیریم.خدائیان با تاکید بر اینکه نظارت و بازرسی باید به موقع و اثربخش باشد، گفت: مسؤولان باید سایه نظارت را احساس کنند.
وی افزود: باید نظارت به شکلی باشد که اگر احساس شد جریان سویی در حال شکل گیری است، با هشدار به موقع جلو آن گرفته شود و ما باید همواره پیشگیری را مقدم بدانیم و این اصل را همیشه در دستور کار خود داشته باشیم.
خدائیان با بیان اینکه هشدارهای سازمان بازرسی ضمانت اجرایی دارد و باید توسط مدیران مورد توجه جدی قرار گیرد، اضافه کرد: در صورتی که این هشدارها اجرایی نشود، در قانون برای مدیر مجازات از حبس تا انفصال در نظر گرفته شده است.
رییس کل سازمان بازرسی در ادامه با اشاره به لزوم شفاف سازی برای مقابله مؤثر با فساد اظهار کرد: در قانون، بسیاری از نهادها به راه اندازی سامانه‌هایی برای ارائه خدمت مکلف شده‌اند که این امر توسط سازمان بازرسی رصد می‌شود.
خدائیان با اشاره به لزوم توجه به منافذ فساد و برخورد با استفاده کنندگان از این منافذ گفت: باید بازرسان در این خصوص توجه ویژه و خاصی داشته باشند و بخش مهمی از توان خود را در این راستا صرف کرده و با این منافذ برخورد جدی کنند.در این آئین با قدردانی از خدمات سجاد دده جانی مدیرکل پیشین، روح الله محبوبی به عنوان مدیرکل جدید سازمان بازرسی آذربایجان غربی منصوب و معرفی شد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۹:۰۰ ق.ظ

دیدگاه


2 × نُه =