عدم توازن تورم با حداقل حقوق کارگران ظلم است

عدم توازن تورم  با حداقل حقوق کارگران ظلم است

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت:عدم توازن حداقل حقوق با تورم، ظلم به کارگران به خصوص کارگران ساختمانی است.
به گزارش آرازآذربایجان ، روح الله حضرت پور طلاتپه در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی ضمن اعلام همدردی با مردم سیل زده و تقدیر از مردم و مسئولان آذربایجان غربی به جهت جمع آوری کمک به سیل زدگان اظهار داشت: روز شورا، روز کارگر و روز معلم را تبریک می گویم.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در تذکر به وزیر کار بیان کرد: در این روزهای سخت اقتصادی چرا همیشه این وزارتخانه نسبت به کارگران حق کشی می کند. عدم توازن حداقل حقوق با تورم، ظلم به کارگران به خصوص کارگران ساختمانی است.
وی افزود: افزایش حق بیمه کارگران ساختمانی از ۱۰۶ هزار تومان به ۱۵۳ هزار تومان ظالمانه است، مگر حقوق را چند درصد افزایش داده اید که حق بیمه را ۵۰ درصد افزایش می دهید؟حضرت پور در تذکر به وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال گذشته سرانه مدارس عادی واریز نشد و مدارس بیشتر براساس کمک های مردمی اداره شدند، عدم توجه به اعتراض بازنشستگان درخصوص اجرای مواد ۶۴، ۸۵ و ۱۲۵ قانون مدیریت خدمات کشوری بیمه های تکمیلی، بیمه عمر و همسان سازی با شاغلان از سوی این وزارتخانه پذیرفتنی نیست.
نماینده مردم ارومیه در مجلس ادامه داد: عدم پرداخت حق التدریسی ها، حق الزحمه ای های امتحانات در ۲ سال اخیر، هزینه های ازدواج در ۴ سال گذشته و پاداش پایان خدمت که همگی از مطالبات فرهنگیان هستند، مشکل آفرین شده است.عضو کیسیون قضایی و حقوقی مجلس در تذکر به وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: با توجه به بارش خارج از فصل و سرمای شدید در آذربایجان غربی، این وزارتخانه هر چه سریعتر نسبت به بررسی و پرداخت خسارت به کشاورزان اقدام کند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۲ ق.ظ

دیدگاه


هفت + = 9