یک مسئول خبرداد

صادرات بیش از ۱.۵ میلیارد دلار کالا از آذربایجان‌غربی

صادرات بیش از ۱.۵ میلیارد دلار کالا از آذربایجان‌غربی

آرازآذربایجان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی از صادرات بیش از یک و نیم میلیارد دلار کالا از گمرکات استان خبرداد.
عبدالحمید سرتیپی افزود:طی ۷ ماهه نخست امسال ۴‌میلیون و ۱۵۷ هزار تن انواع کالاهای تولید داخل به ارزش بیش از یک هزار و ۵۲۸ میلیون دلار از گمرکات استان به کشورها و بازارهای هدف خارجی صادر شده است.
مدیرکل صمت آذربایجان غربی عنوان کرد: در بازه زمانی یاد شده جهت تأمین کالاهای مورد نیاز کشور که تولید داخل ندارند بخصوص در حوزه صنایع پیشرفته، ۳۰۱ هزار تن انواع کالا از کشورهای مختلف به ارزش بیش از ۵۶۵ میلیون دلار از گمرکات استان وارد کشور شده است.
سرتیپی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه ۹۱۶ فقره کارت بازرگانی صادر و یا تمدید شده است و همچنین صدور و تمدید۴۰۴ فقره کارت پیله وری و ۲ هزار و ۸۰۹ فقره کارت مرزنشینی در این بازه زمانی صورت پذیرفته است.
وی در خصوص تخصیص ارز نیمایی به وارد کنندگان کالاهای مورد نیاز کشور گفت: در ۷ ماهه نخست امسال برای ۵۹۱ وارد کننده کالاهای مورد نیاز کشور بخصوص در حوزه صنعتی ارز دولتی تخصیص یافته است که دریافت کنندگان ارز دولتی ملزم به اجرای تعهدات ارزی خود است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۳:۴۸ ب.ظ

دیدگاه


هشت + 9 =