صادرات از آذربایجان غربی ۶۶ درصد افزایش یافت

صادرات از آذربایجان غربی ۶۶ درصد افزایش یافت

آرازآذربایجان-رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: صادرات کالاهای تولیدی از این استان طی پنج ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۶ درصد افزایش یافته است.
جعفرصادق اسکندری افزود: در این مدت ۶۶۰ هزار تن کالا به ارزش تقریبی ۲۹۸ میلیون دلار از گمرکات و بازارچه های مرزی این استان صادر شده است.
وی ادامه داد: عمده کالاهای صادراتی در این مدت شامل مواد غذایی، مواد شیمیایی، مصالح ساختمانی، آبمیوه، کنسانتره میوه، مواد لبنی و انواع سنگ های معدنی بوده است.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد صادرات استان به ترکیه و عراق صورت می گیرد، بیان کرد: کشورهای عربی، پاکستان و جمهوری آذربایجان غربی دیگر کشورهای مقصد صادراتی استان به شمار می رود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از واردات ۱۶۲ هزار تنی طی سال جاری به این استان خبر داد و اضافه کرد: در این مدت شاهد کاهش ۴۰ درصدی واردات به آذربایجان غربی بودیم و ارزش واردات به این استان به ۱۹۵ میلیون دلار رسید.
اسکندری اضافه کرد: ترکیه، چین، ایتالیا، آلمان و اکوادور مبادی مهم وارداتی آذربایجان غربی به شمار می رود.
وی گفت: مواد اولیه تولید MDF، تخته های فیبری از چوب، نخ چند لایه، کابل موتور آسانسور، کمباین، تریلر و موز سفید از جمله مهمترین واردات به استان محسوب می شود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۳:۳۸ ب.ظ

دیدگاه


− دو = 6