مديرکل دامپزشکي استان:

شیوع تب‌برفکی میادین دواب ۵ شهر آذربایجان‌غربی را تعطیل کرد

شیوع تب‌برفکی  میادین دواب ۵ شهر آذربایجان‌غربی  را تعطیل کرد

گروه خبر: مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: طی یک ماهه گذشته در راستای کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری تب برفکی میادین دواب پنج شهر استان به صورت موقت تعطیل شده است.
به گزارش آراز آذربایجان، سیدامید خلیل‌زاده در این زمینه اظهار کرد: همزمان با احتمال شیوع بیماری تب برفکی، میدان‌های داوب شهرهای مهاباد، شاهین‌دژ، چایپاره، بوکان و میاندوآب در راستای کنترل و پیشگیری از شیوع این بیماری تعطیل شده بود که در حال حاضر میادین شهرهای میاندوآب و بوکان پس از ۲ هفته تعطیلی بازگشایی شده و مابقی کماکان تعطیل هستند.
وی اضافه کرد: در راستای مقابله با شیوع بیماری تب برفکی از ابتدای امسال واکسیناسیون بیش از ۲۹۷ هزار رأس دام سنگین و بیش از ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار رأس دام سبک استان انجام شده است.مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بیماری تب برفکی بیماری به شدت واگیردار در صنعت دامپروری با شیوع بالا و تلفات سنگین در دام‌های جوان است، افزود: رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی دامپزشکی می‌تواند نقش مؤثری در پیشگیری از شیوع این بیماری داشته باشد.
خلیل زاده از اجرای مرحله دیگر واکسیناسیون از ماه آینده خبر داد و گفت: در راستای کنترل و پیشگیری از گسترش این بیماری در حال حاضر همه جمعیت دام سبک و سنگین استان تحت پوشش خدمات واکسیناسیون اداره کل دامپزشکی قرار دارند و تا اواخر سال هم این عملیات در سطح استان ادامه دارد.
وی بیان کرد: رعایت اصول بهداشتی امنیت زیستی و ضدعفونی به ویژه در دامداری‌ها توسط دامداران، خودداری از جابجایی دام بدون اخذ مجوز بهداشتی و قرنطینه‌ای جلوگیری از ورود افراد متفرقه به محوطه دامداری، مشارکت و همراهی هرچه بیشتر دامداران در برنامه‌های کنترلی و پیشگیرانه دامپزشکی از این بیماری از اقدامات مؤثر در راستای کنترل و پیشگیری از این بیماری است.
خلیل زاده از عموم دامداران خواست در صورت مشاهده هرگونه بیماری دامی با شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌های محل سکونت خود تماس بگیرند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۹:۰۴ ق.ظ

دیدگاه


− شش = 0