دام های آذربایجان غربی علیه انگل های خارجی سمپاشی شدند

دام های آذربایجان غربی علیه انگل های خارجی سمپاشی شدند

آرازآذربایجان- مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: ۹۰ هزار راس دام اعم از سبک و سنگین علیه انگل های خارجی در استان سم پاشی شد.
کامیار داهیم افزود: در این راستا اداره‌ کل دامپزشکی آذربایجان غربی سمپاشی اماکن نگهداری دام و بدن دام‌ها را بر اساس ضوابط بهداشتی و رعایت اصول زیست محیطی از ابتدای سال جاری تاکنون اجرا کرده است.
وی ادامه داد: انگل های خارجی بدن دام ناقل بسیاری از بیماری های واگیر دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام نظیر تب خونریزی دهنده کریمه کنگو می باشند که این موضوع اهمیت مقابله با انگل های خارجی را دوچندان می کند.
وی زیان‌های اقتصادی ناشی از بروز این بیماری ها را بسیار بیان کرد و گفت: انگل های خارجی بدن دام موجب پایین آمدن سطح کیفی محصولات و تولیدات دامی شده و باعث هدر رفتن منابع و امکانات موجود در صنعت دامپروری می شود.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی با اشاره به سمپاشی جایگاه‌های دام اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون و ۲۲ هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام در سطح استان با سموم مختلف در راستای از بین بردن عوامل انتقال بیماری‌های تب کریمه، کنگو، لمپی اسکین، تیلریوز، بابزیوز و غیره سمپاشی شده است.
هدف از سمپاشی بدن دامها مبارزه با انگلهای موجود در بدن آنها و اماکن دامی است.
انگل‌های خارجی بدن دام از جمله بیماری تب کریمه‌کنگو و سایر بیماریهاست که از طریق کنه آلوده به ویروس منتقل می‌شود.
یکی از راهکارهای پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های دامی از بین بردن عوامل انتقال بیماری است که با حذف یکی از اجزا، چرخه انتقال بیماری متوقف می شود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۴ ق.ظ

دیدگاه


7 + هفت =