شناسایی واحدهای آسیب‌پذیر از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در استان

شناسایی واحدهای آسیب‌پذیر از اجرای فاز دوم  هدفمندی یارانه‌ها در استان

گروه خبر: معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از شناسایی ۵۵۰ واحد تولیدی آسیب پذیر از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها در سطح استان خبر داد.
رسول جلیلی در جلسه بررسی وضعیت واحدهای آسیب پذیر در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها افزود: طی بررسی های کارشناسی صورت گرفته در سازمان ۵۵۰ واحد صنعتی با ۱۵ رشته فعالیت در استان به عنوان صنایع آسیب پذیر از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها شناخته شده اند.
وی افزود: به منظور حمایت از واحدهای آسیب پذیر در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، راه اندازی واحدهای راکد و یا نیازمند به بازسازی و بهینه سازی خط تولید در مصرف انرژی، درخواست ۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات یارانه دار سرمایه در گردش از وزارت صنعت، معدن و تجارت کرده ایم. معاون امور صنایع و اقتصاد سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، ادامه داد: امیدواریم مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها و افزایش قیمت حامل های انرژِی با شیب ملایمی اجرا شود و رشد متوسطی که در بخش صنعت استان حاصل شده است با اجرای این قانون روند کاهشی را در پیش نگیرد.
جلیلی اظهار داشت: سال گذشته علی رغم وجود مشکلات عدیده ناشی از تحریم های استکبار جهانی بر علیه کشور میزان سرمایه گذاری در بخش صنعت استان رشد بالاتری را نسبت به متوسط رشد کشوری داشته است.
وی اضافه کرد: در سال ۹۲ میزان سرمایه گذاری در حوزه پروانه های بهره برداری صنعتی صادره و میزان تقاضای سرمایه گذاری در حوزه جوازهای تاسیس صادره در استان به ترتیب نسبت به سال ۹۱ از رشد ۴٫۶ و ۲ برابری برخوردار بوده است. وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۷ هزار میلیارد ریال طرح تولیدی و صنعتی از استان به منظور برخورداری از تسهیلات احداثی و سرمایه در گردش به صندوق توسعه ملی معرفی شد گفت: با پیگیری های صورت گرفته تا به امروز یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از این طرح ها موفق به اخذ مسدودی از محل تسهیلات ریالی صندوق شده اند و ۲۲۱ میلیون دلار نیز از محل تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی مسدودی اخذ شده است.
وی با اشاره به اینکه بر اساس گفته های مسئولان دولت باید، مرحله دوم هدفمندی یارانه با شیب ملایم تری به پیش برود افزود: سال گذشته علی رغم تحریم های غرب و مشکلات نقدینگی واحدهای صنعتی، آمارها نشان می دهد میزان سرمایه گذاری در بخش صنعت استان در مقایسه با سال ۹۱ بیش از ۴ برابر افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه در سال ۹۱، برای ۱۳۶ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳۸ میلیارد تومان در استان پروانه بهره برداری صادر شده، اظهار داشت: در حالی در سال گذشته با صدور ۱۴۵ فقره پروانه بهره برداری صنعتی به ارزش ۶۴۰ میلیارد تومان، سرمایه گذاری در بخش صنعت استان نسبت به سال ۹۱ بیش از ۴ برابر رشد داشته است.
*توسعه بازارچه های مرزی گام مهمی در رونق اقتصادی آذربایجان غربی است
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: توسعه بازارچه های مرزی گام مهمی در رونق اقتصادی استان است که باید از این ظرفیت به خوبی بهره برد.
نادر قاضی پور افزود: توسعه بازارچه های مرزی موجب ارتقای سطح معیشت مردم، ایجاد اشتغال و رونق فعالیتهای اقتصادی استان می شود.
وی اضافه کرد: وجود بازارچه ها و گمرکات، فرصتی مغتنم در راستای توسعه روزافزون آذربایجان غربی به شمار می رود و باید در راستای استفاده بهتر و مطلوبتر از آنها، برنامه ریزی صورت گیرد.
وی اظهار کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی نیز یکی دیگر از ظرفیتهای قابل توجه آذربایجان غربی به شمار می رود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حفظ نیروهای کارگری موثر در واحدهای تولیدی، سرمایه گذاری برای راه اندازی کارخانه های بزرگ و صنایع مادر، تبدیل کشاوری و دامداری سنتی به صنعتی، شناسایی بازارهای جدید و رونق صادرات از جمله مواردی است که می توان با همکاری دستگاههای اجرایی و فعالان اقتصادی در حوزه تولید در استان انجام داد. قاضی پور، خدمت به اقشار مختلف مردم را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها نیز گفت: قانون هدفمندی یارانه ها باید برای خدمت رسانی به افراد محتاج و نیازمند کشور، به صورت دقیق اجرایی شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۳:۱۱ ق.ظ

دیدگاه


پنج − 5 =