سه برابر شدن قرارداد‌های پژوهشی دانشگاه ارومیه

سه برابر شدن قرارداد‌های پژوهشی دانشگاه ارومیه

آرازآذربایجان،رئیس دانشگاه ارومیه گفت: در سال جاری ارزش قرار دادهای پژوهشی در این دانشگاه سه برابر شده است.
دبیر ستاد هفته پژوهش و رئیس دانشگاه ارومیه در همایش تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری استان با بیان این که نمایشگاه بزرگی از دستاورد‌های پژوهشی آذربایجان غربی در هفته آینده در تهران برگزار می‌شود گفت: در این نمایشگاه آخرین دستاورد‌های پژوهشی استان در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته خواهد شد.
دکتر احمد علیجان پور با اشاره به این که تفاهم نامه‌های خوبی در حوزه صنعت و پژوهش در استان بسته شده که در سال جاری فقط در دانشگاه ارومیه قرارداد‌های پژوهشی به ارزش ریالی ۱۸ میلیارد تومان منعقد شده است افزود: این در حالی است که در سال گذشته نزدیک به ۸ میلیارد تومان در این دانشگاه قرارداد پژوهشی بسته شده بود که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سه برابر شده است..
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این همایش با بیان این که اساس دین مبین اسلام مسئله تفکر تحقیق و پژوهش است گفت: آیات قرآنی همواره بر این موضوع تاکید دارد که عبادت خداوند و داشتن تفکر توحیدی بر اساس تحقیق و پژوهش به دست می‌آید.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی با اشاره به این که امام صادق (ع) یک ساعت تفکر کردن را از یک سال عبادت بهتر می‌دانستند افزود: افتخار دین مبین اسلام بر این است که نخستین آیاتش که بر پیامبر گرامی اسلام نازل شد از جنس علم و قلم است و در حقیقت قدرت نوشتن و تفکر را خداوند متعال برای ما ارزانی داشته است.
رضایی فر مدیرکل سیاستگذاری و توسعه فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز با تاکید بر کاربردی شدن پژوهش‌های انجام شده گفت: حوزه نظریه پردازی و مشارکت بیشتر پژوهشگران در پارک‌های علم و فناوری راه اندازی شده که پژوهشگران باید نقش آفرینی جدی در عرصه‌های مختلف ملی و بین المللی داشته باشند.
در پایان این همایش از ۵۹ پژوهشگر و فناور منتخب نیز تجلیل شد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۸:۴۷ ق.ظ

دیدگاه


− شش = 1