مديرکل زندان‌هاي آذربايجان غربي خبرداد

آزادی بیش از۵۰۰۰زندانی جرائم غیرعمد توسط ستاد دیه استان

آزادی بیش از۵۰۰۰زندانی جرائم غیرعمد توسط ستاد دیه استان

گروه خبر: مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی گفت: از سال ۸۷ که ستاد دیه کار خود را در استان آغاز کرده است تاکنون ۵ هزار و ۱۹۴ زندانی جرائم غیرعمد توسط ستاد دیه آذربایجان غربی از زندان آزاد شده اند.
به گزارش آرازآذربایجان ، حمزه علی خانی بروجنی در نشست خبری با اصحاب رسانه به عملکرد این ستاد مردمی در استان طی سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته ۳۷۰ زندانی به‌همت ستاد دیه استان آزاد شدند که در پنج سال اخیر بالاترین آمار تحقق یافت.
وی یادآور شد: ستاد دیه به کسانی اعطای تسهیلات می‌نماید که سوءسابقه کیفری، فساد اخلاقی و اعتیاد نداشته باشند و اگر یک زندانی جرم غیرعمد مرتکب شده باشد، ولی یکی از این شرایط را نداشته باشد، مشمول کمک‌های ستاد دیه نخواهد شد.
بروجنی اعلام کرد: در حال‌ حاضر ۶۳۱ زندانی جرائم غیرعمد اعم از حوادث کارگاهی، نفقه، مهریه و محکومیت‌های مالی در استان وجود دارد که با مبلغ بدهی ۹۲۲ میلیارد و ۲۸۵ میلیون و ۸۷۴ هزار ریال در زندان به‌سر می‌برند.وی با تاکید بر اینکه شکات بزرگترین خیران جشن گلریزان در استان بوده‌اند، افزود: طی سال گذشته ۴۴٫۸ درصد از جرائم غیرعمد از طرف شکات مورد رضایت واقع شده است که رقم قابل توجهی می باشد.مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی یادآور شد: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بزرگترین عفو از سوی مقام معظم رهبری صورت گرفت و ۵ هزار و ۳۰۹ نفر در استان مشمول عفو رهبری شدند که این استان جزء ۱۰ استان برتر کشور در این زمینه بوده است.
وی با بیان اینکه همزمان با ماه مبارک رمضان امسال ۲۴ جشن گلریزان در استان برگزار خواهد شد، افزود: تاکنون بیش از ? جشن گلریزان در شهرستان‌های قره‌ضیاءالدین، چالدران، نقده، میاندوآب، اشنویه، پلدشت و پیرانشهر برگزار شده که نسبت به سال گذشته به صورت میانگین شاهد افزایش ۱٫۵ برابری منابع جمع آوری شده هستیم.
مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی بیشترین تعداد جرائم غیرعمد استان را محکومین مالی عنوان و تصریح کرد: در حدود ۲۹۱ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در استان به دلیل محکومیت مالی ناشی از چک و سفته در زندان به‌سر می‌برند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۱ ق.ظ

دیدگاه


+ هفت = 9