سند ملی سالمندان در آذربایجان‌غربی بومی‌سازی شود

سند ملی سالمندان در آذربایجان‌غربی بومی‌سازی شود

آرازآذربایجان،معاون استاندار آذربایجان‌غربی گفت: سند ملی سالمندان باید با احصای مشکلات در استان بومی سازی شود.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی در نشست شورای سالمندان استان گفت: سند ملی سالمندان سندی با ابعاد مختلف و گسترده است که برای اجرای مطلوب آن، باید با احصای مشکلات در استان بومی سازی شود.
رضا ابراهیمی افزود: فرهنگ سازی توسط رسانه‌ها برای تکریم جایگاه سالمندان نیز از مواردی است که لازم به توجه بوده و باید در جامعه و خانواده‌ها اقدامات لازم صورت گیرد.
وی اظهار کرد: آموزش احترام و تکریم سالمندان موضوعی است که باید از دوران کودکی در خانواده و مدارس انجام شود و کار فرهنگی می‌تواند نقش مهمی در این زمینه داشته باشد.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: بسیاری از سالمندان در استان مشکل مالی ندارند، ولی با مشکل نگهداری مواجه هستند که لازم است ساز و کار این موضوع نیز بررسی و ارائه شود.
ابراهیمی اضافه کرد: در گذشته در روستا‌ها مشکلی بابت نگهداری سالمندان وجود نداشت و نیازی به سرای سالمندان احساس نمی‌شد، ولی در حال حاضر شرایط متفاوت است.
وی با اشاره به نقش مهم تشکل‌ها و خیریه‌ها در این زمینه گفت: لازم است تشکل‌ها در این راستا توانمند شوند و موسسات خیریه و مجمع‌های مرتبط فعال و هدایت شوند تا در این مسیر از توانمندی آنان نیز استفاده شود.
ابراهیمی با تاکید بر تهیه بانک اطلاعاتی در این زمینه اظهار کرد: این موضوع می‌تواند به برنامه ریزی دقیق و سریع کمک کند و در صورت نیاز دستگاه‌های متولی، در اختیار آنان قرار گیرد.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به مناسب سازی زیرساخت‌های استانی برای حضور سالمندان در جامعه افزود: مناسب سازی پارک ها، فضا‌های تفریحی و عمومی برای سالمندان از الزاماتی است که باید توسط شهرداری و دستگاه‌ها رعایت شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۹:۳۶ ق.ظ

دیدگاه


پنج − = 1