نماينده مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان رهبري:

سخنان بی پایه موجب وهن عزاداری امام حسین¬(ع) ¬است

سخنان بی پایه  موجب وهن  عزاداری  امام حسین¬(ع) ¬است

گروه خبر: نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: هر گونه بدعت در عزاداری‌های حسینی خلاف سیره‌ایی است که امام حسین (ع) برای آن قیام کرد و سخنان بی پایه موجب وهن این مراسم است.
به گزارش آراز آذربایجان،آیت الله شیخ جواد مجتهد شبستری افزود: مراسم عزاداری‌ سالار شهیدان باید منطبق با هدف امام حسین(ع) و هماهنگ با روح قیام آن حضرت باشد
وی اظهار کرد: امام حسین (ع) برای معنویت و اصلاح امور، انتقال پیام رسول خدا (ص)، اهل بیت (ع) و امر به معروف و نهی از منگر قیام کرد بنابراین اگر عزاداری‌های حسینی به همراه بدعت باشد برخلاف هدف و مسیر آن امام همام است.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: گاهی برخی عزاداری‌ها همراه با بدعت، آهنگ و موسیقی‌های حرام است که قطعا چنین مراسمی خلاف راه اباعبدالله الحسین (ع) است.
آیت الله شبستری اضافه کرد: امید می‌رود مادحین و دسته‌های عزاداری این حقایق را در نظر بگیرند و مردم را با روح قیام سرور آزادگان جهان و هدف اصلی ایشان که امر به معروف بود، آشنا کنند.وی با بیان اینکه هدف قیام امام حسین (ع) برای عزاداران تبیین شود، گفت: دسته‌های عزاداری از حرکات خلاف شرع، مسایلی که با خرافه پرستی همراه است، سخنانی که پایه و اساس ندارند و موجب وهن دستگاه امام حسین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و دین می‌شوند، پرهیز کنند.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: چنین رفتارهایی اسلام را دین خرافه پرستی نشان داده و موجب سوء استفاده دشمنان می‌شود.
وی با بیان اینکه در عزاداری های حسینی فضایل، جوانمردی و استقامت اباعبدالله الحسین (ع) در برابر دشمن و همچنین درس ایثار، حریت و آزادگی آن حضرت بیان شود، افزود: سخنان سست و بدون منبع و سند و صرفا از روی احساسات و براساس اوهام نباید در عزاداری حسینی گفته شود. دهه محرم روزهای یکم تا دهم ماه محرم، اولین ماه سال هجری قمری است در این ۱۰ روز شیعیان به مناسبت شهادت امام حسین(ع) و یارانش در واقعه کربلا سوگواری می‌کنند. روز نهم تاسوعا و روز دهم عاشورا نامیده می شود و از ارج و قرب خاصی برخوردار است.
شیعیان در برخی از مناطق شیعه‌نشین، هر روز از دهه‌ی محرم را به نام یکی از شهیدان کربلا عزاداری می‌کنند و روضه‌ای مناسب آن شخصیت می‌خوانند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۸:۰۸ ق.ظ

دیدگاه


9 − = شش