رییس دانشگاه علوم پزشکی استان:

روند واکسیناسیون در آذربایجان غربی مطلوب است

روند واکسیناسیون در آذربایجان غربی مطلوب است

آراز آذربایجان/آذربایجان غربی رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از مطلوب بودن روند واکسیناسیون در استان خبرداد.
محمدامین ولی زاد درخصوص وضعیت واکسیناسیون گفت: آذربایجان غربی نسبت به سطح متوسط کشور از نظر تزریق واکسن در حد مطلبوبی قرار دارد و در کل حدود چهار میلیون و ششصدهزار دوز واکسن تزریق شده است که از این مقدار در حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار دوز اول و دو میلیون دوز دوم و ۱۵۵هزار دوز سوم است.
وی ضمن تاکید بر انجام واکسیناسیون دوز سوم افزود: تمام افراد بالای ۱۸سال که ۳ماه از زمان تزریق دز دوم آنها سپری شده است بدون در نظر گفتن نوع واکسن دریافتی در دزهای پیشین می توانند به مراکز واکسیناسیون جهت تزریق دز سوم مراجعه کنند.
مقام عالی سلامت استان در خصوص رنگبندی شهرستانها از نظر کرونا گفت: در آذربایجان غربی مانند سایر استانهای کشور شهری با وضعیت نارنجی و قرمز وجود ندارد و ۸ شهر وضعیت آبی و ۹ شهر از وضعیت زرد برخوردارند.
دکتر ولی زاد در ادامه افزود: امروز شنبه ۴دی ماه در وزارت بهداشت درمان تقسیم بندی جدید رنگبندی شهرهای کشور تعیین می شود و اقدامات لازم بر اساس پروتکلهای ارسالی انجام می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی در خصوص سویه جدید اُمیکرون نیز گفت: این سویه اولین بار ۵ آذر در منطقه آفریقا مشاهده شد و اکنون کشور ما با ۸ مورد مسجل درگیر آن است اما در استان آذربایجان غربی بجز دو مورد مشکوک که نتیجه آزمایش آنها برای تشخیص قطعی به آزمایشگاه مرکزی در تهران ارسال شده است مورد مثبتی وجود ندارد.
دکتر ولی زاد بر جدید و ناشناخته بودن سویه اُمیکرون اشاره کرد و اضافه کرد: طبق مستندات بدست آمده از کشورهای درگیر این سویه تمام افراد مخصوصا افراد با بیماریهای ضعف سیستم ایمنی، جوانان و کودکان را بیشتر مبتلا می کند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۹:۳۷ ق.ظ

دیدگاه


یک × 8 =