روزنامه آراز آذربایجان رسانه برتر جشنواره رسانه و عدالت

روزنامه آراز آذربایجان رسانه برتر جشنواره رسانه و عدالت

گروه خبر: روزنامه آراز آذربایجان بعنوان رسانه برتر اولین جشنواره رسانه و عدالت دادگستری آذربایجان غربی انتخاب شد.
به گزارش آراز آذربایجان، در آئین اختتامیه نخستین جشنواره »رسانه و عدالت« آذربایجان‌غربی که به صورت مجازی در برنامه اجتماعی “اینستاگرام” برگزار شد، روزنامه آراز آذربایجان عنوان رسانه برتر این جشنواره را کسب کرد و محمد علی خالق نژاد نیز رتبه سوم بخش یادداشت را بدست آورد.این جشنواره در بخش‌های یادداشت، خبر، گزارش، اینفوگرافی، و موشن‌گرافی، فیلم کوتاه، عکس و کاریکاتور و با همت دادگستری استان و با مشارکت کانون وکلا، کانون کارشناسان مرکز وکلا، مرکز کارشناسان رسمی و خانه مطبوعات برگزار شد.
جواد زاهدی، عبدالسلام معروفی، اکبر تایوغ و ندا عبدی هیأت داوران بخش مکتوب و اسفندیار اصغرخانی و جوادپورصمد، هیأت داوران بخش عکس و فیلم این جشنواره بودند.
عدالت، صلح و سازش، احقاق حق شامل موضوعاتی مانند رفع تصرف از اراضی ملی، بازگشت حقوق بیت‌المال به محل خود و مبارزه با فساد، رونق و جهش تولید، حبس‌زدایی مانند استفاده از مجازات جایگزین حبس، کاهش زندان، مرخصی زندانیان با استفاده از پایبند الکترونیکی، کرونا و عدالت و بخش آزاد موضوعات مورد اشاره در جشنواره بودند.
بر اساس رای هیات داوران در اولین جشنواره رسانه و عدالت دادگستری آذربایجان غربی که بدلیل شرایط کرونایی و با رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور رئیس کل دادگستری آذربایجان_غربی و جمع اندکی از متولیان امر برگزار گردید ؛روزنامه آراز آذربایجان به مدیر مسئولی ابراهیم آقازاده بعنوان رسانه برتر و قابل تقدیر بدلیل انتشار منظم یکساله اخبار و گزارش های دستگاه قضا انتخاب شد.در بخش یادداشت اولین جشنواره رسانه و عدالت دادگستری آذربایجان_غربی نیز محمد علی خالق نژاد از روزنامه آراز آذربایجان رتبه سوم را کسب کرد.
رئیس دادگستری آذربایجان‌غربی در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: برگزاری جشنواره رسانه و عدالت بسیار مهم و ارزشمند و در نوع خود کار بی‌نظیری بود بویژه در این زمان که هجمه‌های عظیمی بر اقدامات دستگاه قضایی که موجب امید و نشاط در بین مردم شده از سوی رسانه‌های معاند صورت می‌گیرد.
علی‌اکبر گروسی در خصوص اهمیت برگزاری این جشنواره افزود: تقویت رسانه‌ها در واقع موجب تعالی عدالت در همه ابعاد آن در جامعه می‌شود، در این جشنواره ما بنا داشتیم اهمیت کار رسانه را در عرصه خبر بویژه در عرصه عدالت نشان دهیم.
وی اضافه کرد: قوه قضائیه امروز با اقدامات خود برای گشودن گره‌های مختلف در کنار مردم و مسئولان با تکیه بر قانون ایستاده و انجام وظیفه می‌کند به همین دلیل برابر نظر سنجی های انجام گرفته، امروز سطح رضایت‌مندی از قوه قضائیه در یک سطح خوب قرار دارد.
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: امروز دشمن اقدامات مثبت قوه قضائیه را که در جهت استحکام پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد را بر نمیتابد و تلاش می‌کند با جنگ رسانه‌ای این تلاش‌ها و اقدامات را کم ارزش نشان دهد.
وی اضافه کرد: رسانه‌های دشمن اقدامات موثر قوه قضائیه در پرونده‌های مفاسد را با نگرش منفی منتشر می کنند و رسانه‌های داخلی باید با ارائه اخبار درست و به موقع این اقدامات دشمن را خنثی کنند، این جشنواره با هدف نزدیکی و قرابت رسانه و دستگاه قضاء برگزار گردیده است تا به این طریق اخبار صحیح دستگاه قضاء در سریع‌ترین زمان به مردم برسد.
وی بابیان اینکه در بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب به سواد رسانه اشاره شده افزود: ما باید در این جشنواره آن را دنبال کنیم و مخاطب را با بیان درست و استفاده از تکنیک‌های تولید پیام و بیان درست به خوبی پیش ببریم و با تکنیک‌های تولید پیام با دشمن مبارزه کنیم.
گروسی گفت: هیچ گاه رسانه ما با اخلاق فاصله نگرفته است، در جریان اهانت به مقام شریف پیامبر در کشوری که ادعای دموکراسی دارد به مقدس‌ترین جایگاه‌های یک دین که بیش از نیمی از دنیا تابع آن هستند اهانت می‌کنند و رهبر آن کشور از اهانت کننده جانب داری می‌کند. ما در کشورمان قانون اساسی مترقی داریم که در آن موضوع مطبوعات و آزادی بیان و هیأت منصفه رعایت می‌شود.در ادامه مراسم جواد زاهدی رئیس هیئت داوران جشنواره به قرائت بیانیه اختتامیه جشنواره پرداخت و در پایان با اهدا لوح تقدیر، هدیه و تندیس به نفرات برتر هر بخش جشنواره به کار خود پایان داد.
در آذربایجان‌غربی هم‌اکنون ۲۰۶ نشریه مختلف مجوز انتشار دارند که از این تعداد، ۱۳۶ مجوز به صورت چاپی (نشریه) و ۶۷ مجوز به صورت الکترونیکی (پایگاه خبری) فعالیت می‌کنند و علاوه بر آن نمایندگی ۳۰ روزنامه سراسری و ۱۲ خبرگزاری فعال هستند.هم‌اکنون ۳۵۰ خبرنگار در خبرگزاری‌ها و نشریات مکتوب آذربایجان‌غربی فعالیت دارند که ۵۰ درصد آنان از بیمه خبرنگاران استفاده می‌کنند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۹:۵۱ ق.ظ

دیدگاه


3 × پنج =