ذوب آهن ارومیه به چرخه تولید باز می‌گردد

ذوب آهن ارومیه به چرخه تولید باز می‌گردد

آرازآذربایجان،رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: با تعیین تکلیف بدهی‌ها و انتقال مالکیت، کارخانه ذوب آهن ارومیه به چرخه تولید باز می‌گردد.
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری که با موضوع نحوه واگذاری و بررسی نحوه پرداخت بدهی‌های شرکت ذوب آهن ارومیه برگزار شد به تعیین تکلیف بدهی‌ها و انتقال مالکیت شرکت فولاد (ذوب آهن) ارومیه اشاره کرد و گفت: شرکت ذوب آهن ارومیه ظرفیت بسیار ارزشمندی در این منطقه بود که در پیک کاری خود بالغ بر ۶۰۰ نفر نیروی کار در زمینه صنایع فولادی فعالیت داشت.
ناصر عتباتی افزود: این شرکت به دلیل فوت مالک، اختلافات به وجود آمده و به علت عدم توان پرداخت تسهیلات اعطایی بانک‌ها در مرحله تکمیل متوقف و تاسیسات و دستگاه‌های آن بر زمین مانده و در حال از بین رفتن بود.
وی گفت: با ورود دادگستری آذربایجان غربی و تعقیب پرونده که نزدیک به ۱۸ ماه به طول انجامید، در راستای احیاء و در قالب واگذاری این موضوع، اشخاص واجد صلاحیت و سرمایه گذار تعیین و با کسب مجوز‌های قانونی از سیستم بانکی و با همکاری وراث مالک کارخانه، ۵۴۰ میلیارد تومان بدهی سیستم بانکی تسویه خواهد شد و این واحد تولیدی از توقیف خارج و به یک مجموعه کار افرین واگذار می‌شود.
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی تصریح کرد: پس از بازسازی خط تولید و راه اندازی کامل کارخانه گام‌های موثری در راستای ایجاد اشتغال و توسعه استان برداشته خواهد شد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۷ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱:۳۱ ب.ظ

دیدگاه


− 5 = سه