مديرعامل شرکت آب منطقه اي استان:

ذخیره آب سدهای آذربایجان غربی ۳۱ درصد افزایش یافت

ذخیره آب سدهای آذربایجان غربی ۳۱ درصد  افزایش یافت

گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی از افزایش ۳۱ درصدی ذخایر آب سدهای استان خبرداد.
کیومرث دانشجو با بیان اینکه میزان بارندگی های استان طی سال آبی ۹۷_۹۸ تا ۱۹ آذر ۱۳۹٫۴ میلیمتر بود افزود: میزان بارشها در دوره مشابه سال گذشته ۷۶٫۲میلیمتر بود که رشد ۸۳ درصدی بارشهادر استان را نشان می دهد. وی ادامه داد: میزان بارندگی ها در استان در مقایسه با دوره مشابه دراز مدت که بارش ۸۷٫۲ میلیمتر داشته افزایش ۶۰ درصدی را نشان می دهد.
دانشجو میزان بارشها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در محدوده استان طی سال آبی جاری تا ۱۹ اذر ماه را ۱۳۶٫۸میلیمتر اعلام کردو گفت: میزان بارندگی در سال گذشته این محدوده ۷۰٫۸ میلیمتر بوده که افزایش ۹۳٫۳درصدی را شاهدیم. مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی با بیان اینکه ۳۴۱ میلیون مترمکعب حجم رواناب های تولیدی ثبت شده توسط ایستگاههای ورودی به دشتهای استان تا پایان آبان ماه سالجاری بوده تصریح کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۶۳ درصدی را داشته است.
وی سدهای درحال بهره برداری استان را ۱۳ مورد اعلام کرد و افزود: حجم ذخایر سدهای مذکور تا ۱۹ آذر سال جاری ۹۱۹٫۵ میلیون مترمکعب است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳۱ درصدی را در حجم آب سدهای استان شاهدیم. دانشجو ادامه داد: سد بوکان با ۲۷۸ میلیون مترمکعب، آغ چای با ۱۹۲ میلیون مترمکعب و شهرچای با ۱۰۷٫۵ میلیون مترمکعب به ترتیب بیشترین حجم آب در بین ۱۳ سد استان را دارند.
به گزارش آذربایجان به نقل ازایسنا ، وی حجم پیش بینی شده برای مرحله نخست رهاسازی به دریاچه ارومیه از سدهای مخزنی زولا، شهرچای و مهاباد را براساس مصوبه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه در سال جاری، ۹۲ میلیون مترمکعب بیان کرد و گفت: این میزان رها سازی از ۲۶ آبان آغاز و رهاسازی سدهای مهاباد و شهرچای به میزان ۲۸ و ۲۴ میلیون مترمکعب آب در ۱۳ و ۱۵ آذرماه به پایان رسیده و در سد زولا با دبی ۹ مترمکعب در ثانیه در حال انجام است که تا ۲۰ آذرماه مجموعا ۷۲ میلیون مترمکعب آب سدهای مذکور به سمت پیکره دریاچه ارومیه هدایت شده است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۲ ب.ظ

دیدگاه


8 − = پنج