دولت و وزارت بهداشت باید پاسخگوی پیک کرونا باشند

دولت و وزارت بهداشت باید پاسخگوی پیک کرونا باشند

گروه خبر: نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیک امروز کرونا حتاصل عملکرد نادرست است، گفت: وزرات بهداشت و آقای روحانی باید پاسخگوی افکار عمومی و مردم باشند.
به گزارش آراز آذربایجان ،جلال محموزداده گفت: در بحث کرونا یکی از راهکارهای جلوگیری از گسترش این ویروس در همه کشورها این بود که واکسیناسیون گروه های پرخطر را همه کشورها شروع کردند بعد نوبت به سایرگروه ها از ۲ طریق تولید داخل یا واردات رسید.
وی افزود: بحثی که وجود دارد این است که ما هم در تولید واکسن داخلی موفق عمل نکردیم یعنی نتوانستیم واکسن داخلی را به اندازه کافی تولید کنیم، هم اینکه دولت اقای روحانی یا به طور مصداقی وزرات بهداشت و درمان برای واردات واکسن کرونا از کشورهای دیگر،خوب عمل نکردند و این کم کاری باعث شد که ما نتوانیم جامعه را در برابر این ویروس واکسینه بکنیم.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت:علیرغم اینکه واکسیناسیون به موقع انجام نشد، کنترل تراکم جمعیت،سفرها و تنظیم بازار از نظر حضور گروه های پرجمعیت انجام نشد،این عدم کنترل باعث شد ما دوباره با تعداد زیادی از مبتلایان به کرونا مواجه شویم.
محمودزاده در ادامه ادعان کرد: الان که به پنجمین پیک کرونا نزدیک می شویم در هر پیکی که ایجاد شده عوامل مختلفی تاثیرگذار بودند یکی از عوامل، عدم توانایی در پیشگیری بود و سپس عدم توانمندی در کنترل سفرها و حرکت_های جمعی.
وی خاطرنشان کرد: دولت می بایست مثل سایر کشورها به همه مشاغلی که از بابت کرونا دچار مشکل شدند و یا تعطیل شدند هزینه هایی می داد و برای کسانی که اشتغالشان در آن زمان آسیب می شود،مبالغی را در نظر می گرفت تا به نحوی این صدمات جبران می شد و یک قرنطینه کلی انجام می داد.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید کل کشور را در طول بیست روز تعطیل کامل می کردند، مثل سایر کشورها و در عوض ضررهایی که به جامعه وارد می شد نیز جبران می شد،متاسفانه برای این بخش هم هیچ هزینه ای نگذاشتند و از آن طرف به اصناف و بازاریان فشار می آوردند که در منزل بمانند،بدون اینکه ریالی از بابت خسارت وارده به آن ها کمک کنند.
محمودزاده بیان کرد:در این میان کسانی هم بودند که بخاطر معیشت خودشان ناچار بودند از خانه خارج شوند و به سراغ کسب و کار بروند بنابراین بحث قرنطینه هم انجام نشد،برای اینکه قرنطینه انجام شود دولت بایستی در ابتدا هزینه_هایی را به مردم می داد و مردم تامین مالی می شدند.
وی در ادامه افزود: تامین و پشتیبانی کادر درمان از دیگر مسائل مطرح بود که طبیعتا کادر درمان هم نیروهای کمی داشتند و متاسفانه استخدام نیروی مورد نیاز هم انجام نگرفت، از طرفی هزینه های کادر درمان هم به موقع پرداخت نشد این موارد همگی دست به دست هم دادند که این مشکلات ابجاد شد.نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در سوی دیگر بیمارستان های ما به اندازه کافی تجهیز نشده بودند و همچنین در حوزه داروهای مورد نیاز کرونا در کشور دغدغه_هایی وجود داشت همه اینها باعث شد که این وضعیت کنونی را شاهد باشیم. محمودزاده عنوان کرد: اخیرا آقای دکتر زالی که در بحث کرونا دارای مسئولیت کلیدی در وزارت بهداشت است، نتایجی را مطرح کرد که جای تاسف دارد و اگر واقعا چنین باشد وزرات بهداشت و آقای روحانی باید پاسخگوی افکار عمومی و مردم باشند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۴ ق.ظ

دیدگاه


− 1 = هشت