نماينده مردم اروميه در مجلس :

دریاچه ارومیه نباید تحت تاثیر انتخابات سیاسی شود

دریاچه ارومیه نباید تحت تاثیر انتخابات سیاسی شود

گروه خبر:نماینده مردم ارومیه درمجلس شورای اسلامی گفت: دریاچه ارومیه نباید تحت تاثیر انتخابات سیاسی شود.
به گزارش آرازآذربایجان، جواد جهانگیرزاده دردومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار داشت: آنچه که تحت عنوان بهم ریختگی شرایط توسعه ارومیه مشاهده می شود ناشی از رشد جمعیت در این شهر است.
وی افزود: ارومیه در بسیاری از شاخص ها از جمله بهداشت و آموزش از شاخص استان پایین تر می باشد و این در حالی است که نزدیک به یک سوم جمعیت استان در ارومیه هستند و بخش وسیعی از مطالبات مردم آذربایجان غربی نیز در ارومیه پیگیری می شود.
جهانگیرزاده گفت: بخشی از این عقب ماندگی ها نتیجه قصور ما می باشد هرچند که توسعه تمام استان مد نظر ما است اما این شاخص ها نشان می دهد که در خصوص ارومیه توجه لازم به عمل نیامده و در واقع این آمار نشان دهنده ناملایماتی است که بر این شهر رفته است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مهمترین چالشی که دریاچه ارومیه در ادوار گذشته با آن مواجه شد این بود که مسئله احیای آن از غالب زیست محیطی خارج شد و در تنور سیاسی افتاد.وی با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات، تصریح کرد: امکان دارد بسیاری برای مقاصد مختلف دریاچه ارومیه را به ورطه سیاسی سوق دهد که باید با آگاهی از این امر جلوگیری کرد و این مسئله بسیار مهم که به زندگی مردم بستگی دارد نباید سیاسی شود.جهانگیرزاده اذعان کرد: هرچند که طبق اطلاعاتی که به مردم داده شده بودجه کلانی برای احیای دریاچه ارومیه در نظر گرفته شده اما وقتی در سطح واقعی فقط هشت درصد بودجه اختصاص داده می شود و این امر مدیران استانی را هم دچار چالش می کند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید یک ارتباط جدی میان مدیران دستگاههای اجرایی استان ایجاد شود تا بتوانیم با همکاری هم شرایط بحرانی مدیریت کنیم و دریاچه ارومیه احیا شود در واقع رفتار انفرادی و مستقلانه بدون توجه به شرایط موجودمی توانند آسیب زننده باشد.
وی با انتقاد به عدم اطلاع رسانی به موقع ستاد احیا دریاچه ارومیه ، افزود: باید اطلاعات به موقع و صحیح در اختیار مردم قرار بگیر تا از روند احیا اطلاع درستی حاصل کنند.در ادامه این جلسه استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: ارومیه از لحاظ شاخص بهداشت و آموزش در رتبه بدی قرار گرفته نشان می_دهد که باید اقدامات ویژه ای برای بهبود این وضعیت صورت بگیرد.
وی افزود: با توجه پتانسیل آذربایجان غربی درآمدهای استان باید بیشتر از شرایط کنونی باشد و بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی می توانیم در استان کارهای متفاوتی را انجام دهیم.سعادت گفت: در حال حاضر خدمات شهری تحت شعاع تحقق درآمدها قرار گرفته و در صورت بازگشت درآمدها امکان ارائه خدمات بهتر بیشتر می شود.
استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در واقع شادابی که در سال ۹۳ فیتیله آن روشن شده بود امسال به دلیل کمبود بودجه کم رنگ شده که امیدواریم در شش ماهه دوم سال بهتر شود.وی تصریح کرد: احیای دریچه ارومیه یک امر حیاتی و ملی است و در راستای احیای آن تصمیماتی گرفته شد که صحیح نبود و در صدد اصلاح آن هستیم که این امر باعث می شود روند احیا تسریع پیدا کند.
سعادت با اشاره به اینکه تراز دریاچه ارومیه نسبت به سال قبل هفت سانت پایین تر آمده ، اذعان کرد: اگر دو سال دیگر نیز بتوانیم شرایط تثبیت را حفظ کنیم امید خواهیم داشت به شرایط بهتری برسیم.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۵:۴۹ ق.ظ

دیدگاه


سه × = 3