یک دانش آموز پژوهشگر:

دانش آموزان پژوهشگر سرشار از ایده و خلاقیت هستند

دانش آموزان پژوهشگر سرشار از ایده و خلاقیت هستند

آرازآذربایجان، یک دانش آموز پژوهشگر گفت: اگر حمایت‌ها از پژوهشگران افزایش یابد، نوجوانان استان ایده‌های جذابی در حوزه فناوری و برنامه‌نویسی دارند.
فرنام جوادی، دانش آموز سال دوازدهم رشته ریاضی و فیزیک اهل ارومیه افزود: با توجه به اینکه دانش آموزان پژوهشگر و نخبه زیادی در استان داریم، اگر حمایت‌ها از نظر مالی و بازار فروش از آن‌ها افزایش یابد، نوجوانان استان ایده‌های جذابی در حوزه فناوری و برنامه‌نویسی دارند که در سطح کشور و دنیا کم نظیر است.
وی با اشاره به اینکه طرحی که او برنامه‌نویسی کرده، قادر است ۴۶۵ نقطه فرضی را بر روی چهره فرد اسکن سه بعدی کند، گفت: با استفاده از این برنامه بدون نیاز به هزینه بالا و صرف زمان زیاد می‌توان اسکن چهره افراد را در مکان‌های عمومی و حتی تاریک مطلق بدست آورد.
وی ادامه داد: این ایده در جهان کم نظیر است هر چند مشابه خارجی دارد اما آنها به صورت لحظه‌ای قابلیت تشخیص چهره را ندارند.
جوادی با اشاره به اینکه طراحی، برنامه نویسی و ساخت این طرح ۳ ماه زمان برده است، یادآور شد: هدف از طراحی این برنامه این بود که دوربین‌های قدیمی توانایی تشخیص موجود زنده و اشیا را در تاریکی مطلق نداشتند اما این دوربین به راحتی و بدون نیاز به دوربین نور سنج، چهره اشیا و موجود زنده از حیوان و انسان را تشخیص داده و اسکن می‌کند.
این پژوهشگر نوجوان یادآور شد: هدفش برای ادامه فعالیت‌های پژوهشی در آینده بعد از ورود به دانشگاه، تاسیس یک شرکت دانش بنیان و عملیاتی کردن طرح‌ها و ایده‌های فناورانه خود در دنیای برنامه‌نویسی است تا از این طریق برای پیشرفت کشور گامی بردارد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۳ ب.ظ

دیدگاه


7 × چهار =